kan niks versturen via msn naar iemand met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharity

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
Berichten
77
hoi hoi,

Ik heb het volgende probleem. Ik kan naar een vriendin van mij helemaal niks versturen qua bestanden of foto's. Ik ben via hulp op afstand in haar pc wezen kijken of ik iets in de standaardinstellingen kon vinden zoals de ingebouwde firewall van xp of de Norton firewall instellingen maar niks kunnen vinden. We hebben zelfs tijdelijk alles verwijderd wat eventueel dit probleem zou kunnen veroorzaken zoals dus die firewall maar ook de antivirus. Kortom hele pc binnenste buiten gehaald toen ze me ineens vertelde dat ze een router had. Ik heb weleens gelezen dat dat het probleem kan zijn. Klopt dat? Ze heeft toen de router uitgezet en toen kon het nog niet. Het gekke is dat ze met sommige mensen wel gewoon bestanden kan uitwisselen. Ikzelf heb met helemaal niemand last en ook nooit gehad dus mijn pc is het niet.
Heeft iemand een tip voor mij of een advies?

Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken!

Groetjes van Sharity
 
Volgens mij moet je poorten forwarden om dat te laten werken met een router
To allow file transfer on MSN you have to redirect ports 6891 - 6900 to the ip address of your computer, also enable UPnP on the router, this should adapt to other services on your system.

Ik kwam dit hier tegen
 
Laatst bewerkt:
Waarom kan ik geen bestanden verzenden of een audiogesprek met iemand anders starten?Mogelijk bevind je je achter een firewall of gebruik je software of hardware voor het delen van internet, een systeem dat ook wel ICS/NAT wordt genoemd. Zie 'ICS/NAT-problemen' op Bekende problemen. Als je je achter een firewall bevindt, neem je contact op met de netwerkbeheerder en vraag je hem/haar het MSN Messenger-Help-onderwerp 'Handleiding voor netwerkbeheerders' (Help | Help-onderwerpen | Alle onderwerpen) te raadplegen. De basisfuncties van MSN Messenger zouden hiervan geen nadelige gevolgen moeten ondervinden, aangezien ICS/NAT-problemen alleen betrekking hebben op bepaalde functies.

Ga ook na of je contactpersoon zich niet achter een firewall of ICS/NAT bevindt. Probeer dit, indien mogelijk, met meerdere contactpersonen om te controleren of de oorzaak niet door één contactpersoon wordt veroorzaakt.

BestandsoverdrachtAls je je internetverbinding met anderen deelt, kun je via MSN Messenger geen bestanden verzenden. Je kunt ze wel ontvangen, maar niet verzenden.

http://messenger.msn.nl/Help/Issues.aspx#P12H
 
Hoi Paintje, bedankt voor je reactie, ik heb dit doorgegeven aan mn vriendin en ze zal het gaan uitzoeken en kijken of er iets in de configuratie van haar router iets veranderd moet worden (bijna zeker het geval als ik dat artikeltje zo lees)

Ik laat nog even weten of het gelukt is, hartstikke bedankt voor je reactie en een fijn weekend!

Groetjes van Sharity
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan