Kan nvidia driver niet updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbos

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Hallo,
Ik zit al een tijdje met een probleem. :(
Ik heb een NVIDIA GeForce 9800 GTX+ of te wel een MSI N9800 GTX PLUS.

Ik heb deze dingen geprobeerd:
1. Met Windows Update een nieuwe grafische driver proberen binnen te halen.
2. De nieuwste driver gedownload op www.nvidia.com.

Beide lijden tot hetzelfde probleem:
De installatie verloopt vlot, de nvidia installatie wizard/Windows Update zegt dat de drivers succesvol geïnstalleerd zijn, tot ik mijn computer opnieuw opzet.

Bij het opnieuw opstarten van mijn pc na de installatie krijg ik eerst het scherm van mijn bios, dan het bekende Windows laadbalkje, en normaal krijg je dan in het midden van het scherm zo een windows vlagje en kort daarna moet je je wachtwoord ingeven, maar dit kwam niet.

Dus als het Windows starten balkje klaar is, loopt de pc vast.
Ik kan nix meer, ik zie mijn muis niet, ik kan Caps Lock en Num Lock niet aan of uit zetten, hij blijft gewoon op een zwart scherm hangen.

Als noodoplossing, heb ik in beide gevallen (na Windows Update en 2 dage later na Nvida website download) dit maar gedaan:

Ik heb dan maar mijn pc uitgetrokken, en dan opgestart in "Veilige Modus" (F8 duwe voor windows start), dan met Windows Systeemherstel in veilige modus een herstelpunt van de dag ervoor gekoze en dan ging de pc weer als voorheen, werkte hij helemaal normaal.

Maar nu ben ik dus nog niks verder. :(
Op mijn HP laptop werkt Windows Update en Nvidia online download perfect.

Wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt bij voorbaat. :)

Ps: Ik heb een Windows Vista Home Basic 32 bits Service Pack 2 en momenteel Nvidia driver versie 178.24

:( Zeer slechte ervaring heb ik zelf met Vista ook, maar er is een mogelijke oplossing en of dat lukt garanderen kan ik je nie, omdat zeer waarschijnlijk ( en vermoed ik dat ) iets anders aan de hand is i.v.m. driver niet kunne installeren ...:(
-----------
Er is app. rond op internet te vinden en aanwezig, ... onder de naam Guru Driver Sweeper maar ook gewoon onder de naam Driver Sweeper> ( deze is van Phyxion.net ) allebei zijn zeer moeilijk te vinden maar bestaan ze nog steeds ...:thumb:
-----------
Je zou dus, eerst moeten handmatig jouw NVIDIA driver de-installeren ( natuurlijk ALS maar dat bij jou mogelijk nog is ? :( ) op die manier ( ! ! ) ...
Alleen dit: ! ! !
Nvidia - Display ( driver dus )
en >Nvidia - PhysX
In geen geval: Nvidia-Chipset
want dat is nodig om andere drivers te installeren ! ! ! .
Nvidia-Chipset is eigenlijk de commando van de drivers.
--------------
Vervolgens open je Driver Sweeper en eerst Nvidia - Display aanvinken dan
analyseeren en schoonmaken, dat herhaal je met Nvidia - PhysX ook ..:thumb:
Her-start je jouw PC, en installeer je jouw gedownloaden nieuwe driver, het moet lukken anders ..... zou moetten wat anders aan de hand bij jouw PC zijn ....:(
huk1nl.jpg

Laatst bewerkt:
Beste,

als antwoord op djangoleone: ik heb een bewerkte versie van een orignele nvidia driver er opstaan. deze was gegeverd bij de MSI cd'rom. dit is géén orignele nvidia driver.
Ik hoop dat het niet dit is wat problemen veroorzaakt :(
Alvast bedankt voor je hulp!!!!!:)

Als antwoord op ROYONIX: ik ga deze methode morge(vroeg) zeker eens proberen, al heb ik een grote schrik: op dit moment werk ik met zwaar verouderde drivers, dit gaat iets trager, maar hoe dan ook het werkt wel. maar heb bang dat als ik de drivers eerst handmatig verwijder en daarna met Driver Sweeper de restjes verwijderd, en het installeren opnieuw zou mislukken (hopelijk niet :confused:!!), dat ik dan nix meer kan... in ieder geval, héél erg bedankt met je hulp :), hier kan ik (hopenlijk, anders heb ik een probleem) mijn probleem mee oplossen!!

* toevoeging: na het nog eens bekijken van mijn huidige driver informatie: ik ben niet zeker dat de huidige driver aangepast is, maar in ieder geval is er wel iets als "Nvidia Configuratiescherm" geinstaleerd, dit lijkt me normaal, maar als ik rechtermuisknop op het bureaublad doe, dan "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen" en dan "Beeldscherminstellingen" dan zijn er naast het standaard tabblad van windows waar je je scherresolutie kan aanpassen , nog 3 extra andere tabbladen geinstaleerd bij de grafische kaart driver waar het logo van msi opstaat. Ik heb van het 1e tabblad een screenshot gemaakt.

Ik weet niet of dit van belang is, en of dit iets met het probleem te maken heeft, maar voor op zeker te spelen vermeld ik het even.

Bijlagen

• beeldscherminstellingen schreenshot.jpg
    beeldscherminstellingen schreenshot.jpg
    48,2 KB · Weergaven: 89
:D dat is normaal het is niets overbodig geinstalleerd :thumb:
Maar toch ..... is het nie beter originele dan ??? ...proberen ?? :( Ik denk toch, dat na schoone instalatie ( schoone NVIDIA lei :D ) die alles verandert :D

Laatst bewerkt:
Ja ik denk dat deze "aangepaste" driver mogelijk voor de problemen zorgt, en niet compatibel is met een normale driver update van nvidia.com. Maar ik weet niet of de orginele driver wel werkt met mijn grafische kaart... mischien dat alleen de aangepaste driver het doet en daarom al deze rot problemen :(.... ik zou ook liever de orignele hebbe.
Weetge: ik ga men pc is binnebrengen in pc winkel en dat die ma zorge dat de nieuwste orignele der opstaat.
ps: heel bedankt met je hulp :thumb: :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan