Kan oa Energiebeheer, Windows updates en eigenschappen van deze computer niet openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjhulzebosch

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Berichten
6
Ik heb een probleem met mijn nieuwe laptop, en ik heb een beetje het internet afgezocht, en zo te zien ben ik niet de enige. Ik kan een aantal dingen niet openen:

"Eigenschappen" van "Deze Computer"
"Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen" op het bureaublad
En verder kan ik van het configuratiescherm de items hieronder met een - ervoor niet openen.
+ Apparaatbeheer
- Automatisch afspelen
- Back-upcenttrum
+ Beveiligingscentrum
+ Datum & Tijd
+ Eigenschappen van Windows Sidebar
- Energiebeheer
- Gebruikersaccounts
+ Geluid
+ Hardware
- Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties
- Indexing options
+ Internetopties
+ Introductiecentrum
+ Kleurbeheer
+ Landinstellingen
- Lettertypen
+ Programma's en onderdelen
+ Scanners en camera's
- Speech recognition options
+ Spelbesturing
- Standaardprogramma's
+ Synchronisatiecentrum
- Systeem
+ Systeembeheer
+ Taakbalk en menu start
+ Telefoon en modemopties
- Toegankelijkheid
+ Toetsenbord
+ Tekst naar spraak
- Windows Anytime Upgrade
+ Windws Cardspae
+ Windows defender
+ Windows firewall
+ Windows mobiliteitscentrum
- Windows sideshow
- Windows update

De items met een + ervoor kan ik wel gewoon openen. Wanneer ik een van deze items probeer te openen, opent er soms wel een venster, maar dit wordt direct weer gesloten. Ook wanneer ik in de taakbalk op "Er zijn nieuwe updates beschikbaar" klik, opent er kort een venster, maar deze is direct weer weg. Het frustrerende is dus dat ik denk dat dit wellicht op te lossen is met een update, maar dat ik die dus op geen enkele manier geïnstalleerd krijg, omdat ik niet bij de instellingen voor updates kan komen.

Mijn laptop is nieuw (volledig gerecovered), legale versie van Windows Vista Home Premium, met ESET Smart Security (up to date). SP 1 is inmiddels geïnstalleerd. Ik ben de enige gebruiker, en zou dus admin rechten moeten hebben. Ik weet niet of het mogelijk is dat een pc geen admin heeft, maar ik kan het in ieder geval niet controleren, omdat ik niet in gebruikeraccounts kom.

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? Wanneer ik op internet een beetje zoek, kom ik meer mensen tegen die dit probleem hebben, dus ik verwacht dat je er niet alleen mij blij mee maakt :)
 
Ik zou vista nogmaals installeren, als het dan nog niet werkt zou ik echt teruggaan naar de winkel want dit zou niet mogen ;)
 
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Heb je al een oplossing gevonden?
 
Nee, is nog niet gelukt.
Ik heb mijn laptop volledig gerecoverd, toen ging het goed. Toen zijn er updates geïnstalleerd, en toen werkte het ineens niet meer. Het gaat dus ergens fout na het installeren van bepaalde updates, maar ik heb geen flauw idee om welke update het gaat... Iemand nog goede ideeën?
 
Nee, is nog niet gelukt.
Ik heb mijn laptop volledig gerecoverd, toen ging het goed. Toen zijn er updates geïnstalleerd, en toen werkte het ineens niet meer. Het gaat dus ergens fout na het installeren van bepaalde updates, maar ik heb geen flauw idee om welke update het gaat... Iemand nog goede ideeën?

Het probleem is dus ontstaan na het uitvoeren van de updates?
Je kan dus ook niet meer bij je automatische updates komen omdat het dit weer heel snel vanzelf afsluit?

Misschien hebben jullie beide wel een gemeenschappelijk iets dat de oorzaak is van je probleem.
Welk merk/soort laptop heb je misschien?
 
Gisteravond opnieuw mijn laptop gerecovererd, en deze keer nog geen anti-virus geinstalleerd. Alle updates geinstalleerd, en vervolgens handmatig gecontroleerd of er verder geen updates waren. Tot zover alles prima. Vanavond zie ik dat er nieuwe updates zijn (raar, gister alle updates gedaan, en nu stonden er ineens weer 4), en ja hoor: Het probleem is opnieuw terug. Verder ben ik nog een probleem tegen gekomen, en dat heeft te maken met de verkenner: Normaalgesproken staan er in de balk bovenaan verschillende opties waarop je bestanden kunt sorteren, bijvoorbeeld formaat, type, foto genomen op en dergelijke. De vakjes van deze sorteerknoppen staan er wel, maar er staat niets in. Wanneer je met je rechtermuisknop op deze balk drukt, kun je normaal gesproken kiezen uit een lijst, welke eigenschappen je wilt laten zien. Dit menu opent wel, maar ook hier staan geen letters, alleen de checkboxes die er voor staan.

Ben vandaag nog iemand tegen gekomen die hetzelfde probleem heeft, heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Groetjes,

Wicher

22329239.jpg

22329235.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dus ontstaan na het uitvoeren van de updates?
Je kan dus ook niet meer bij je automatische updates komen omdat het dit weer heel snel vanzelf afsluit?

Misschien hebben jullie beide wel een gemeenschappelijk iets dat de oorzaak is van je probleem.
Welk merk/soort laptop heb je misschien?

Ja, ja, ik heb de MSI EX720-012NL...
 
Wat je dan zou kunnen doen is systeemherstel uitvoeren en dan die 4 updates 1 voor 1 installeren, diegene die dan problemen geeft verberg je dan maar als update zodat je deze niet meer binnenhaalt, sorry maar een andere oplossing zie ik niet :S

Je zou misschien wel MSI eens een support mailtje kunnen sturen maar dat is ook alles, misschien is dit probleem wel bekend bij hun en hebben ze er een oplossing voor:thumb:
 
Hoi, ik heb hetzelfde probleem.

MSI ex623 070NL aangeschaft en hetzelfde verhaal van de update, 2 dagen achter mekaar.

Heb je toevallig al contact opgenomen met msi of de leverancier?
 
Ik heb hetzelfde probleem.
Kan de eigenschappen van het beeldscherm niet openen
Kan windows update niet openen.
Kan de eigenschappen van deze computer niet openen.
Geen idee waar het aan kan liggen.

Heb 2 dagen geleden den MSI EX620-NL041 gekocht.
 
Geachte klant,

Dit is een bekende windows bug en dit komt doordat er ergens iets fout gaat tijdens de installatie van service pack 1. U kunt dit probleem oplossen door naar configuratiescherm te gaan en dan naar programma’s te gaan. In de linkerbalk staat bovenaan een optie genaamd windows updates weergeven. Als u deze aanklikt dan moet u zoeken naar het programma ‘ Windows search 4.0’ en deze moet u dan deinstalleren. U kunt deze opnieuw installeren via de windows updater mocht u hier intresse in hebben.
Hopelijk heb ik u hiermee voldoende informatie verschaft.
 
Geachte klant,

Dit is een bekende windows bug en dit komt doordat er ergens iets fout gaat tijdens de installatie van service pack 1. U kunt dit probleem oplossen door naar configuratiescherm te gaan en dan naar programma’s te gaan. In de linkerbalk staat bovenaan een optie genaamd windows updates weergeven. Als u deze aanklikt dan moet u zoeken naar het programma ‘ Windows search 4.0’ en deze moet u dan deinstalleren. U kunt deze opnieuw installeren via de windows updater mocht u hier intresse in hebben.
Hopelijk heb ik u hiermee voldoende informatie verschaft.

Heeft dat probleem het dan voor jou opgelost?:)
 
Voor mij wel, ik denk voor de andere ook, wanneer ik hun reacties lees.
Nette en vlotte reactie van MSI, complimenten!

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan