kan ontvangen mail als SPAM worden aangemerkt terwijl niet als zodanig is verzonden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Levina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2008
Het probleem is dat ik word beschuldigd van het handmatig vermelden van het woord SPAM in de onderwerpregel in een ontvangen mail :shocked:.
Middels reply zond ik het betreffende bericht voorzien van antwoordtekst aan zender terug opdat deze kon zien dat diens mail door mijn spamfilter werd 'onderschept' en dienovereenkomstig werd gelabeled. Daarna volgde een beschuldiging aan mijn adres dat ík zélf het woord SPAM in de onderwerpregel zou hebben toegevoegd en gestuurd.
Uitleg heeft niet voor opheldering gezorgd :confused:.
Kan een van jullie duidelijk e/o anders uitleggen dat de zender van post uiteraard weet wat deze verstuurde maar nooit kan weten hoe de 'brief' bij de ontvanger door de brievenbus op de mat is gevallen?
Alvast heel erg bedankt
Levina

Ja dat kan.
Voorbeelden zijn:
- compromiterende tekst in onderwerpregel en zelfs in inhoud bericht.
- verdachte links in het bericht
- verdachte bijlagen (zoals executables) bij het bericht.

Tip bij het laatste: zippen voordat je het als bijlage verzend, maar soms helpt zelfs dát niet.

Dus jij krijgt mail binnen van iemand, jij hebt een spamfilter draaien die de mail van die iemand aanmerkt als zijnde spam terwijl dat blijkbaar niet het geval is.
Je antwoordde naar de persoon in kwestie dat hun mail als spam werd aangemerkt en zij zeggen dat jezelf het woord SPAM in het onderwerp hebt geplaatst.

Indien bovenstaande de exacte weergave is van wat er gebeurt dan vraag ik mij af wat het probleem is.

Jou spamfilter merkt hun mail aan als zijnde spam. dan kan maar dat is nooit hun probleem.
Jou spamfilter staat dan de strikt ingesteld of je moet een uitzondering voor hun gaan toevoegen, Feitelijk gezien heb jij ook het woord SPAM toegevoegd aan het onderwerp regel (jou spamfilter doet dat in opdracht van jou in feite) dus als dat niet goed is zul je dat zelf moeten aanpassen.

Nu weet ik niet op basis waarvan jou spamfilter hun mail als spam aanmerkt maar daar zul je wat aan moeten doen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan