kan op laptop met een onboard videokaart een extern scherm worden aangesloten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

TTLLPP

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
ik heb voor zakelijk gebruik (office en internet) een laptop besteld met een onboard videokaart, maar kan ik deze dan ook aansluiten op een extern scherm?

Dank voor je reactie.

Maar werkt het dan ook als een 'dual monitor'?

Waarom ik het vraag is omdat ik las bij diverse posts over een 2e monitor is dat er wordt gevraagd om te kijken of de videokaart wel twee monitoren ondersteunt en ik verwachtte dat niet van een onboard kaart.

mvg,

TT

Meestal is het "of intern, of extern"... omschakeling via een functie toets op de laptop...

Met de moderne laptop kan je dual werken. Doe ik momenteel ook en gaat prima. Maar om nou echt een duidelijk antwoord te kunnen geven is het wel handig om het merk en type hier te vermelden

Ron

Ik hoop dat beide schermen tegelijk bruikbaar zijn...

Het is een Dell vostro 3500
Graphics : Intel® Geïntegreerde Graphics Media Accelerator HD
Intel® Core™ I5-460M(2.53GHz)

gr.

TT

Hoi,

Zodra je een extern scherm aansluit (VGA of HDMI) krijg je een keuzevenster:
- Alleen de externe monitor aangestuurd
- Beide aangestuurd (kopie)
- Beelscherm uitbreiden (verdelen linker- en rechterdeel van het beeld)

PrtScrn.jpg

Zoals je ziet wordt bij mij momenteel alleen het externe scherm aangestuurd, maar dat kan je altijd wijzigen (zie opmerking Ron hieronder)

Laatst bewerkt:
En je kan altijd rechts klikken op je bureaublad en dan je beeldscherm instellingen wijzigen

Ron

Dank voor jullie reacties.

Ik had ondertussen ook Dell gebeld, omdat de bestelling al geplaats was. En door jullie reacties ben ik gaan twijfelen of het een beetje verkooppraat is geweest, want ik kreeg te horen dat de onboardkaart dan wisselt van laptop naar monitor en dat een videokaart dan wel nodig is.

mvg,

TT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan