Kan opeens geen berichten meer verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Optio

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2006
In postvak In kan ik opeens geen berichten meer verwijderen.

Dus niet meer via de buton verwijderen en ook niet meer via de rechtermuis knop.

Wel via Shift Del.

Vindt dit merkwaardig.

Herkent iemand dit probleem en hoe is dit op te lossen.

Lijkt mij een probleem met het bestand dat "Verwijderde Items" moet voorstellen.

Sluit Outlook Express
Ga naar de map waar de maildatabase bestanden staan.
Normaal (onder XP tenminste) te bereiken via:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities"
Dan dubbelklikken op de map met het { en } teken erin, en dan verder dubbelklikken naar de map Microsoft en daarna de map Outlook Express.

Verwijder daar het bestand Verwijderde Items(.dbx)

Start Outlook Express opnieuw, en kijk of het probleem verholpen is. Natuurlijk ben je dan wel de mail die je in Verwijderde Items had (laten) staan kwijt, maar dat zal wel geen groot verlies zijn.

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs,

Bedankt voor je reactie.

Als ik dat doe dan kan ik de berichten verwijderen.

Maar nieuwe berichten die ik ontvang ik mijn Postvak IN zijn ook niet te verwijderen
op de gebruikelijk manier.

Lijkt net of ontvangen berichten een label meekrijgen dat ze niet verwijderd mogen worden.

Gerard

Er schijnt een beperking te zijn van 2GB per mailmap. Misschien is je Postvak In (+evt. daaronder aanwezige submappen) wel zo'n beetje tegen die grens aan?

Anders lijkt het mij het slimste dat je de huidige mails verplaatst naar nieuw gecreerde mailmap (bijv. genaamd Archief), dan Outlook Express afsluiten, op vergelijkbare wijze als bij Verwijderde Items ook het bestand Postvak In(.dbx) verwijderen, en Outlook Express opnieuw opstarten en kijken of dan ook het probleem met Postvak In opgelost is.

Tijs.

Hallo Tijs,

Met je opmerking over een beperking van de mappen heb je me op het goede spoor gezet.

Inmiddels mappen herbenoemd en is het probleem verholpen.

Klasse.

Bedankt

Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan