kan opeens niets intypen in safari of firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmonninkhof

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2001
Ik heb er eigenlijk al sinds de aanschaf van mijn imac last van, maar het begint nu echt heel vervelend te worden. Al heel vaak geprobeerd om het probleem op te zoeken via Google, maar helaas zonder resultaat.

Het probleem is dat op een willekeurig moment het typen onmogelijk wordt. Een waarschuwingssignaal "Funk" wordt dan gegeven wanneer er toch geprobeerd wordt om iets te typen. De oplossing is over het algemeen een tabblad of zelfs de gehele browser sluiten / opnieuw starten. Het gekke is dat overige programma's hier geen last van schijnen te hebben.

Wie weet wat er mis is?

:confused: Dat is zeer ingewikkeld bij elk browser, en rond op internet in laatste tijd kan je meer en meer over verschillende ( in elk browser ! ) storingen lezen enz..enz..
In jouw geval mijn mening is ook dat iets met browser service heeft te maken en die moet uitgezocht en op een of ander manier opgelost worden ..
-------------------
Wat ik je zelf ook even voorstellen wil, is dat je Browser test uitvoert ( voor elk browser is die test ! ) hoe goed web browsers aan bepaalde web-standaarden voldoet enz ... wat die test betekend uitgebreid kan je HIER en HIER lezen ..

En direct Browser TEST kan je hier uitvoeren ! -->> KLIK

Mocht je toevallig echt probleem oorzaak niet achterhalen, het is best browser grondig verwijderen en opnieuw installeren ....

Tip ! ... over ALLE Browser's -->>http://www.browserchecker.nl/browsers-vergelijken
Mac Helpdesk bellen ? -->>http://www.mac-helpdesk.nl/helpdesk/?gclid=CPWNg7uUi7cCFRMftAodyTgAFQ

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dat probleem een paar keer zien langskomen op Macrumors.. Je Safari-window is op dat moment wel actief, en je hebt OSX en Safari ge-update?
Heb je Onyx wel eens gedraaid? Ik weet het, onderhoud-utils zijn niet echt nodig op de Mac, maar ik heb met dat programma wel eens wat rare errors kunnen fixen.
Misschien weet Wouter iets?

@vandahl, ja ik heb de laatst versie van osx en uiteraard alles geüpdate. De browser (maakt niet uit welke) is inderdaad actief en reageerde ook op input van de muis. Echter typen is dan niet meer mogelijk. Ik zal vanavond nog eens wat proberen, maar dit probleem maakt de Mac een stuk minder gebruiksvriendelijk.

@Vadahl, heb je nog een tip welke actie Onyx moet uitvoeren?
@ROYONIX ik heb de browsertesten gedaan en die werken prima

het probleem is nog steeds niet verholpen en ik zou echt niet meer weten waar het aan ligt, iemand nog enige suggestie?

Mik,
Omdat op willekeurige momenten het probleem zich voordoet. Ik kan het dus niet reproduceren. Daarbij lijkt het eerder een softwarematig iets te zijn.

Vandaar dat terugbrengen niet tot een optie behoord.

Groeten Brian

heb je al geprobeerd om je preferencefile even ergens anders neer te zetten? die vind je in:
~/Library/Preferences/com.apple/Safari.plist, als je die verplaatst naar je buroblad maakt safari een nieuwe aan bij de volgende keer opstarten. Mocht het niet werken, kun je die van het buroblad daarna terugzetten.

Ook kan het helpen om het volgende te doen:

Linksboven onder het menu Safari, staat stel Safari opnieuw in. Daarmee word eigenlijk alles gereset.

Ik heb Safari opnieuw ingesteld en daarmee lijkt het probleem verholpen. Met Firefox heb ik helaas nog wel dit probleem, maar die heb ik dan ook nog niet opnieuw ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan