kan os niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

patriezzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
hallo, ik ben echt een leek op computergebied maar misschien kunnen jullie mij helpen, Ik heb mijn pc laten maken en nadat ik hem weer opgehaald had, deed ie het perfect,
Het toetsenbord op een andere pc deed het niet dus wilde ik alleen even kijken of ie het op die andere pc wel deed. Dus ik haal het toetsenbord van mijn computer en sluit hem aan op de andere computer, hij deed het goed dus was dat andere toetsenbord gewoon stuk.
Ik wil mijn toetsenbord weer op mijn gemaakte computer aansluiten en hij doet het niet!
Dus ik denk start hem even opnieuw op dan is het vaak wel goed maar nee hoor, nu zegt ie: Kan os niet vinden..... druk op f1 om opnieuw te zoeken....
Kan iemand mij helpen want ik snap er niks meer van, en dat alleen om even een toetsenbord te testen, had ik dat maar nooit gedaan
groetjes Patries

Het is een toetsenbord met een paars stekkertje, ik kan hem naast de muis plaatsen

Een ps/2 toetsenbord dus.
Heb je een installatie cd van je Windows versie?
Zo ja, doe die cd in je drive en start opnieuw op, dan krijg je vanzelf de melding 'druk op een willekeurige toets om van cd/dvd te starten', kies daar voor de herstelfunctie..
Wellicht helpt dat wat.

Als ie niet automatisch van je cd/dvd speler start: ga je bios in (via een toetscombinatie, vaak één van de F toetsen of Delete, die af wordt gebeeld zodra je je computer aanzet), zoek daar naar iets van boot sequence, boot order, boot device priority of iets dergelijks en zet daar je cd/dvd speler op device 1. Zodra je dit hebt gevonden druk je op F10 (save & exit) en start je computer opnieuw op. Nu zou ie wel van de cd/dvd speler moeten starten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan