Kan partitie niet vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avizura

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2013
Dag mensen,

Ik heb zojuist een nieuwe build gekregen.

Ik heb ze mijn 2 harde schijven erin laten zetten.
Ze hebben niks geformatteerd hoor, maar ik had één harde schijf die opgedeeld was in 2 partities.
Ik kan alleen de bestanden en de letter van de ene partitie van de schijf, maar de andere (waar de veel belangrijkere bestanden op staan) kan ik niet vinden.
Wat moet ik doen om deze terug te krijgen zonder mijn bestanden te verliezen?

Alvast bedankt,

~Avizura

Bedankt Lange Pier.
Ik zie dat de schijf een herstelpartitie is. Hoe verander ik dit naar een Primaire partitie?

Je had je vraag beter in de besturingssysteem sectie gezet die hoort bij die build.

Ik ga hier uit van Windows:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc
Maak het scherm maximaal groot
Rechtsklik op de tweede partitie en kies voor Stationsletters en paden wijzigen
Klik op Toevoegen en kies een schijfletter die je wilt.
Zo vaak op OK klikken etc. als nodig is.
Sluit Schijfbeheer af.

De partitie zou nu een schijfletter moeten hebben.

Waarom moet een herstelpartitie een schijfletter hebben? Lijkt me toch sterk/vreemd dat daar gebruikersbestanden van jou op staan?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dag Tijs,

In mijn vorige pc was het geen herstelpartitie, deze heeft er op één of andere manier een herstel partitie van gemaakt. (Het is een schijf van 700 MB)
Er staan heel wat belangrijke bestanden op, ik kan helaas niks veranderen want er staat alleen "Help" als ik op rechts klik.

Bedankt Lange Pier.
Ik zie dat de schijf een herstelpartitie is. Hoe verander ik dit naar een Primaire partitie?

Verwijderen en een primaire van maken als er geen gebruik van gaat maken.

Maar je mag ook eerst een screenshot van schijfbeheer plaatsen.

Dat ziet er dan slecht uit!

Is de C: partitie even groot als eerder? Indien niet, dan wordt het al helemaal een (bijna) onmogelijke taak om nog iets nuttigs met die 700 GB partitie te doen.
Bovendien is niet duidelijk wat dat build-proces met die 700 GB partitie gedaan heeft...

Als C: wel even groot is én het build-proces verder niet de ruimte van die 700 GB partitie heeft lopen overschrijven, dan zou je met TestDisk mogelijk die partitie alsnog naar INTEL om kunnen zetten.

Als ik jou was zou ik nog maar even helemaal niets doen met die 700 GB partitie vóórdat je hebt nagevraagd wat dat build-proces allemaal heeft lopen doen met partitie-indeling en de eerder bestaande partities.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De C: partitie heeft er niks mee te maken?

Er zitten namelijk 4 schijven in.

SATA 2 TB - C: - Gloednieuw
SATA 2 TB - D: - Gloednieuw
SATA 700 GB - E: en F: - Oude schijf met wel bereikbare bestanden
SATA 700 GB - geen letter, gelezen als herstelpartitie - Oude schijf met belangrijke bestanden die niet bereikbaar is. (Alhoewel die er wel op staan, dat weet ik omdat EaseUS Partition Recovery ze aantoont)

Of het kan even een miscommunicatie zijn.

Tsja, ik las het zo o.b.v. je startposting:
Ze hebben niks geformatteerd hoor, maar ik had één harde schijf die opgedeeld was in 2 partities.
Ik kan alleen de bestanden en de letter van de ene partitie van de schijf, maar de andere (waar de veel belangrijkere bestanden op staan)

Oftewel: Ik ging er van uit dat je een schijf had met 2 partities erop, waarvan de eerste tijdens de build overschreven (en/of opnieuw aangemaakt) en het je om de tweede partitie op die schijf ging.

Goed, onduidelijkheid is nu wel weg. Je zou dus kunnen kijken met Testdisk of je de partitie op die tweede SATA 700 GB schijf kunt omzetten naar Intel. Overigens zou ik verwachten dat Partition Recovery ook zoiets kan??

Tijs.

Sorry voor de onduidelijkheid, ik had dit duidelijker moeten aangeven.

Ik zal het met Testdisk proberen, maar Partition Recovery toont niet aan dat ik verder kan, de knop is namelijk grijs en ik kan er niet op klikken..

Als het goed is moet je ná kiezen voor Intel nog kiezen welke parititesoort je wilt hebben. Uit mijn hoofd is dat type 6 (HPFS/NTFS), maar kijk zelf even goed na.
Nadat je het goed gezet hebt de partitietabel via Write schrijven op de schijf.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als het goed is moet je ná kiezen voor Intel nog kiezen welke parititesoort je wilt hebben. Uit mijn hoofd is dat type 6 (HPF/NTFS), maar kijk zelf even goed na.
Nadat je het goed gezet hebt de partitietabel via Write schrijven op de schijf.

Tijs.

Dag Tijs, wat wilt "Intel" precies zeggen?

Dat het een Windows partitietabel is, dus niet een partitietabel die op Mac of Linux etc. is aangemaakt.

Volg die step-by-step die ik gelinkt had. Eigenlijk vind ik dat diegene die die build op jouw computer gezet heeft ook maar de kennis moet hebben om je huidige probleem op te lossen...

Tijs.

Als ik het type heb veranderd, moet ik dan op `Write` drukken?

Heel erg bedankt Tijs! Echt waar.

Voor een seconde dacht ik dat mijn bestanden verloren zouden zijn.

En nogmaals sorry voor het posten in het verkeerde forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan