Kan paswoord niet typen in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huylebroeck

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Ik heb een paar weken geleden een Pentium III met XP Pro SP2 gekocht (Nederlandstalig). Ik werk normaal met Apple, maar ik wou ook een Windows-computer omdat sommige programma's niet bestaan voor Apple. Er was geen XP CD bij. Hij staat al 2 weken in panne.

Hoe is het zover gekomen? Mijn joystick werkte niet met de gameport. Ik heb vanalles geprobeerd om het in gang te krijgen. Ik heb allerlei wonderoplossingen en drivers geïnstalleerd en weer verwijderd. Ik heb toen gedacht dat de bestanden die begonnen met x36 of x37 of zoiets moesten worden verwijderd (2 in system en 2 in system32). Ik heb die uit voorzichtigheid naar de prullenmand gesleept om ze terug te kunnen zetten als het niet goed was. Toen ik herstartte kon ik mijn paswoord niet meer intypen.

Dan heb ik een tweede HD geïnstalleerd, met de bedoeling dat het praktischer zou zijn om van daar op te starten zodat ik niet met een floppy of CD moet bezig zijn. Die HD was geformatteerd als Windows 98 maar er stond alleen een COMMAND.COM op. Ik heb de eerste HD losgekoppeld.

Dan ben ik opgestart met een SuSE Linux 8.1 CD. Ik heb de tweede HD geformatteerd voor Linux.

Ik heb geen internet, maar gebruik internet in de bibliotheek. Zo heb ik boot disk images gekopieerd van internet naar mijn USB-stick. Dan heb ik die gekopieerd naar mijn Mac
(die geen diskettelezer heeft dus kan ik daar geen opstartdisketten mee maken). Vandaar heb ik die gekopieerd naar de PC. Dan heb ik de DOS-emulator van Linux gebruikt om een Windows 95 opstartdiskette te maken met diskcopy. Ik had dus gedacht van Windows 95 te installeren want daar heb ik een CD van, en dan verder te foefelen totdat ik weer aan de NTFS schijf kan, om dan die 4 bestanden weer op hun plaats te zetten.

Als ik opstartte met de diskette, dan zag hij de harde schijf niet meer. Ze verschijnt ook niet meer in de BIOS setup. Daarna kon ik wel nog opstarten met Linux.

Toen dacht ik dat de HD van het type FAT32 moest zijn. Dan heb ik in Linux geformatteerd als FAT32. Nu werk Linux ook niet meer. Hij vindt wel de HD maar kan er niet meer op schrijven.

Wat nu gedaan?

Ik heb het nog eens geprobeerd met een Windows 95 B opstartdiskette van www.allbootdisks.com. Hij start op met de diskette.

Dan ga ik naar r: (de CD-ROM lezer) en probeer ik setup. Hij zegt: "Kan geen tijdelijke directory maken. Als u HPFS of NTFS hebt geïnstalleerd, moet u een MS-DOS-opstartpartitie maken voor een Windowsinstallatie."

Ik probeer format c: en hij zegt: "Invalid drive specification".

Ik heb terug de oude HD met NTFS aangesloten en ga nu een DOS 6.22 opstartdiskette van www.bootdisk.com proberen.

Ik moest eerst een blokje in de HD doen zodat hij master was.
Daarna verscheen hij in de BIOS.
Dan moest ik fdisk starten om de Linux-partitie te wissen en een DOS-partitie te maken.
Daarna werkte format c:.
Daarna kon ik Windows 95 installeren, maar de USB support liet zich niet installeren.
USB kon ik gebruiken op Linux, maar daar kon ik niet meer saven op de HD.
Zo moest ik dus met de USB stick kopiëren tussen de internet-PC in de bibliotheek en mijn Mac, en tussen mijn Mac en Linux.
Dan kon ik met een diskette kopiëren tussen Linux en Windows 95.
Op Windows 95 kon ik NTFS4DOS installeren met NTFSINST.EXE van www.bootdisk.com.
Daarna kon ik de NTFS-partitie van Windows XP gebruiken alsof het DOS was.
Zo vond ik de verwijderde bestanden.

gevonden.gif

Die 5 bestanden zijn programma's die de originele bestanden bevatten.
Het zijn de eerste 4 die ik nodig heb, de vijfde is de installer van de onderdelen die ik wou wissen.
Het probleem is nu om te raden waar het begin en het einde is en waar het naartoe moet worden gekopieerd.
Zou iemand daar eens willen naar kijken?
Ik heb ze hier gekopieerd:

Dc.zip

Ik denk dat ik het gevonden heb:

http://en.wikipedia.org/wiki/Recycle_Bin_(Windows) zei:
Physical storage locations

The actual location of the Recycle Bin varies depending on the operating system and filesystem. On the older FAT filesystems (typically Windows 98 and prior), it is located in Drive:\RECYCLED. In the NTFS filesystem (Windows 2000, XP, NT) it can be found in Drive:\RECYCLER, with the exception of Windows Vista which stores it in the Drive:\$Recycle.Bin folder.[2]

The Recycle Bin can be accessed via the desktop (In fact it is the only icon shown by default on the Windows XP desktop) or Windows Explorer. The Recycle Bin, when accessed from the desktop, has different options and information than what Windows Explorer normally would have as seen from the physical location. In an NTFS environment, users cannot see deleted files in the Recycle Bin of other users[citation needed].

Files in the Recycle Bin are stored in its physical location and renamed as D<original drive letter of file><#>.<original extension>. A hidden file called info2 (info in Windows 95) stores the files' original paths and names. When the user views the Recycle Bin, the files are displayed with their original names. When the file is "Restored" from the Recycle Bin, it is returned to its original directory and name.[3] When the file is "deleted" by emptying the Recycle Bin, the space on the disk used by the file is designated as "free" without any changes being made to the file data itself. Future files will overwrite the data when they are saved on the disk. In other words, the data is not erased, but the address marking the data's existence is.

Ik zal het vanavond eens uitzoeken.

Het was een fluitje van een cent. Toen ik opnieuw in XP zat bleek dat twee van die bestanden die begonnen met x36_svc toch moesten verwijderd worden.

Dit probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan