Kan PC in netwerk niet benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
994
Om te beginnen hoop ik dat de vraag in deze sectie goed staat, zoniet dan graag verplaatsen.

Ik heb een thuisnetwerk van 4 computers: 1 Mac, 3 windows pc´s
De Mac heeft een rechtstreekse verbinding met internet en die laten we hier verder buiten beschouwing.
De overige 3 pc´s hebben verbinding met internet via een switch.
E.e.a. werkt al een paar jaartjes tot volle tevredenheid.

Nu heb ik deze week de PC van Justin (zoon) vervangen door een andere PC.
Ik heb de schijf helemaal geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd.

Het probleem nu is dat ik deze PC niet meer kan benaderen vanaf de mijne.

Het zou zó moeten zijn: vanaf mijn PC (Marga) moet ik de beide andere PC´s kunnen benaderen.

Ik heb zijn C-schijf gedeeld, heb hem via de netwerkwizard opgenomen in het netwerk, heb de PC " lid" gemaakt van de zelfde werkgroep "THUIS" maar toch kan ik hem, ondanks dat ik de PC wel zie, niet benaderen.
Ik zal het illustreren met wat afbeeldingen.
Ik heb het gevoel dat ik steeds in een kringetje rond draai, maar kom er niet uit.

Hier zie je dat ik wel alle 3 de PC´s kan zien in de werkgroep:
ScreenShot007-a.jpg


Hier zie je dat ik de PC van Justin niet kan benaderen
ScreenShot008a.jpg


Hier zie je dat de gegevens ontbreken
ScreenShot009a.jpg


En hier zie je dat wel de mappen op de PC van Colin te zien zijn, maar niet die van Justin.
ScreenShot010a.jpg


De Mac is niet zichtbaar, maar daar is bewust zo voor gekozen.
 
Computernaam verandert in Justin-n? Waarschijnlijk niet, anders had hij het wel gevonden, denk ik:eek:.

GooGooJansen
 
Nee, ik heb juist helemaal niets veranderd. Had gehoopt dat het gewoon weer OK zou zijn. :confused:
 
Ik zie op je screenshot Norton Internet Security, ben ik zelfs overigens geen voorstander van. Naar mijn idee is die virusprotection te actief met je pc bezig en maakt het dus je pc heel traag. Heb je norton ook op justin pc gezet.. je moet het een keer proberen door vanaf beide kanten norton internet security uit te schakelen.

succes
 
Verander de computernaam eens, Deze Computer -> Eigenschappen -> Computernaam

En typ dan eens bij een andere computer in Windows Verkenner/Deze Computer: \\decomputernaam
 
Ik zie op je screenshot Norton Internet Security, ben ik zelfs overigens geen voorstander van. Naar mijn idee is die virusprotection te actief met je pc bezig en maakt het dus je pc heel traag. Heb je norton ook op justin pc gezet.. je moet het een keer proberen door vanaf beide kanten norton internet security uit te schakelen.

succes


Ik heb alleen op mijn PC Norton staan. Op de PC van Justin staat PC Veilig van Planet.
Maar dat was van te voren ook al zo. Er is gewoon niks veranderd aan de instellingen.

@GoogooJansen: veranderen van naam heeft geen zin. Bij zoeken in de werkgroepen vindt hij de computer gewoon. Ik kan er alleen vanaf mijn PC niet in komen ondanks dat de schijf gedeeld is.
 
Je zegt: Ik heb alleen op mijn PC Norton staan.
en : Nu heb ik deze week de PC van Justin (zoon) vervangen door een andere PC.
Ik heb de schijf helemaal geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd.


Lijkt me dat je deze nieuwe PC van Justin binnen Norton op jouw PC moet toevoegen.
 
Kun je wel vanaf Justin op de andere PC's komen?

Lijkt mij de instellingen op de pc van Justin, netwerk wizard nogmaals draaien b.v., of, bij pro eenvoudig delen uitzetten en bij de eigenschappen van de gedeelde mappen/schijf de rechten goed uitdelen, in home moet dat via veilige modus.
 
Kun je wel vanaf Justin op de andere PC's komen?

Lijkt mij de instellingen op de pc van Justin, netwerk wizard nogmaals draaien b.v., of, bij pro eenvoudig delen uitzetten en bij de eigenschappen van de gedeelde mappen/schijf de rechten goed uitdelen, in home moet dat via veilige modus.

Nee, ik kan vanaf de PC van Justin niet bij de andere PC's, maar dat is bewust zo. Ik heb ervoor gekozen om alleen vanaf mijn PC de beide andere te benaderen. Eenrichtingsverkeer zal ik maar zeggen.

Wizard heb ik zowel op de pc van Justin als op die van mij al diverse keren gedraaid. Ik heb het idee dat daar de fout niet zit.

Ik vraag me af hoe het kan dat , simpel en alleen door het vervangen van de PC van Justin, waar verder alle gegevens zoals IP nr e.d. ongewijzigd blijven, ik nu ineens niet meer bij die PC kan.
Waarom is ie wel zichtbaar in de werkgroep, maar kan ik niet op zijn schijf komen?

In Norton kan ik ook niks afwijkends vinden.
 
Ik blijf er toch bij dat Norton op de PC van Justin de grootste kans maakt voor dit probleem.
Zet in Norton de hele lokale ip range eens op veilig.
Als dit werkt, weet je in iedergeval dat hier de fout zit.

Verwijder daarna de range en voeg alleen de veilige ip adressen toe. Ook het ip van de router !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan