Kan pc niet aanmelden op domein.

Status
Niet open voor verdere reacties.

foxpower

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
Ik heb hier thuis een server 2003 staan. Ik heb dus active directory geinstalleerd enzo.

Maar als ik nu een win XP machine wil koppelen aan het domein krijg ik de volgende error.(zie bijlage)

Ik kan dan wel de naam vernaderen naar de domeinnaam die ik heb, dan log ik in met de admin naam en rechten maar dan krijg ik deze fout.

Wat doe ik precies fout? :(

Met vriendelijke groet
foxpower

Bijlagen

• error.jpg
    error.jpg
    13,3 KB · Weergaven: 301
geef een account ''Domain Administrator'' rechten en probeer het met dat account aan te melden op het netwerk

__
ik heb ook een keer eenzelfde probleem gehad... dan kon ik met een ''normaal'' administrator account een computer niet toevoegen maar met een ''Domain admin'' account wel :confused:

Laatst bewerkt:
okay dat zal ik dan vanavond proberen want ik zit nu op werk.

Waar moet ik dat precies aanmaken? Want bij active directory kan je users aanmaken in "Buildin" maar ook bij "users" dacht ik.

je hoeft er niet een speciale user voor aan te maken, je kan een bestaand account wel meer rechten geven voor even

Dacht dat het gewoon in je AD kan en dan rechtermuisknop op de user> eigenschappen.> en dan de rechten instellen

Ik heb dan een gebruiker aangemaakt en heb hem toegevoegd aan de groep van domain admins en administrators. Maar als ik dan weer de xp machine aanlog en de nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord invoer dan krijg ik dezelfde fout.

Krijg steeds meer het gevoel dat het een dns fout is ofzo.

Ik zal nog wel ff uitleggen hoe mij netwerk hier is aangesloten. Het een speedtoutch multi modem. 1 pc is Xp en de ander server 2003. Ze krijgen allebei een ip adres van de modem.

Okay het probleem is opgelost.
Heb de server een vast ip adres gegeven.

Wat ik verkeerd deed was bij het aanmelden van een pc op het domein niet het .nl achter gezet. dus bijvoorbeeld netwerk.nl ik had alleen netwerk. Het rare was wel dat hij het domein zonder nl ook kon vinden en ik dus gewoon het gebruikersnaam en wachtwoord kon invullen

Maar het werkt nu goed.

met vriendelijke groet,
foxpower

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan