kan pc niet formateren en xp instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoes

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Hallo ik wil mn pc formateren en zo dan xp terug instaleren

ik start op vanaf de cd ik krijg dan de windows setup ik doe windows xp instaleren en dan moet ik normaal een partitie kiezen en die krijg ik niet ik

ik druk ok of enter dan krijg ik een blauw scherm met een foutmelding ene moet ik mn pc opnieuw opstarten.dus kan ik hem niet formateren.

ik weet niet wat te doen ik heb 2 hd's elk 144 gb de ene is nfts en de andere fat32 iemand een idee plz help me het is echt ernstig

nog iest ik heb geen diskette station ik kan niets laden van een diskette ofzo

Laatst bewerkt:
Heb je ook alle tips aldaar al opgevolgd?

Als je een USB stick in je PC stopt voordat je hem aanzet, zie je dit dan wel in de setup?

ALS je dan opstart met de CD erin, let dan "duivels" goed op....... bijna onmiddellijk nadat je de machine hebt aangezet en de drive de Windows CD begint te lezen (booten) komt er op het zwarte bootscherm een mededeling / vraag in beeld of je Windows vanaf CD wil opstarten. ALS je dat wilt, dan moet je op een toets drukken, anders wordt vanaf hdd gestart.
Klinkt allemaal heel logisch, maar de adder onder het gras is dat die boodschap maar HEEL kort in beeld is. Ben je te laat met een toets indrukken, dan start Windows gewoon vanaf hdd en kun je zoeken tot in de volgende eeuw naar een formateeropdracht.

Kijk hieronder bij "klik" en volg de instructies. Kies op enig moment NIET voor de installatie van Windows op een bestaande partitie, maar kies voor het verwijderen van een of meerdere partities.

Klik

ALS je dan opstart met de CD erin, let dan "duivels" goed op....... bijna onmiddellijk nadat je de machine hebt aangezet en de drive de Windows CD begint te lezen (booten) komt er op het zwarte bootscherm een mededeling / vraag in beeld of je Windows vanaf CD wil opstarten. ALS je dat wilt, dan moet je op een toets drukken, anders wordt vanaf hdd gestart.
Klinkt allemaal heel logisch, maar de adder onder het gras is dat die boodschap maar HEEL kort in beeld is. Ben je te laat met een toets indrukken, dan start Windows gewoon vanaf hdd en kun je zoeken tot in de volgende eeuw naar een formateeropdracht.

Kijk hieronder bij "klik" en volg de instructies. Kies op enig moment NIET voor de installatie van Windows op een bestaande partitie, maar kies voor het verwijderen van een of meerdere partities.

Klik

Pasja?

Hij komt al in de setup: dus er wordt niets gestart van HDD.

Vervolgens ziet de setup geen partities. Dus dan kan hij ook niets verwijderen. Of zie ik dat nou verkeerd?

bedankt voor de site kijk

dat schermpje krijg ik die naar DIE NA hardware conf wat gecontroleerd

de foto met boventiteling :Nadat de setup de hardware configuratie heeft gecontroleerd krijg je de kans om de partitie op te geven waarop je Windows XP wilt installeren. Maak een keuze en klik op enter

maar ji kan partities zien ik niet en dan druk ik op enter dan krijg ik een foutmelding

Een tooltje voor hardnekkige schijven.
Zie bijlage.

Laatst bewerkt:
bedankt maar ik heb geen diskette station mss mp3 ik denk dat het zal gaan pc is 3 maand oud zal dat mss ondersteunen?

ik weet het niet

XP_PC: Ja, dat denk ik wel, want ook bij de opstart van hdd kom je bij de SETUP. Het enige verschil is dat je bij de opstart van hdd NEVER kan formatteren. DIE optie wordt in een van de vervolgschermen aangeboden NADAT je echt vanaf CD hebt opgestart.

kan ik niet opstarten van mn 2de hd en dan 1ste partitie formateren en xp er op instaleren ?

Stoes,

slechts 1 vraag aan je (dan weet ik of ik goed heb gegokt met mijn reacties, of dat ik fout heb gegokt):

heb jij tijdens de opstart met de CD erin een of andere toets ingedrukt?

bedoel je wanneer er stond druk op een toets om de pc vanaf de cd op te starten ? ja dan heb ik op een knop geslaan

Als dat zo is, (toch nog een vraagke ;) :D ) heb je dan gekeken naar het linkje dat ik plaatste en in dat blauwe installatiekeuzescherm op D gedrukt?

Uit een eerder bericht van je krijg ik de indruk dat je daar hebt gekozen voor installatie van Windows op een bestaande partitie en da's nu net wat je NIET moet doen.

Ik moet trouwens even naar de "zoek"functie op het forum want vorige week had iemand een soortgelijk probleem (werden geen paritities in het blauwe scherm vertoond). Ik meen mij te herinneren dat het probleem vrij snel was opgelost, ik weet alleen uit het hoofd niet meer HOE.

Ik ga even zoeken...............

ik denk dat jij het neit echt goed begrijpt

dus wat je zegt van op de drukken( voor de partitie denk ik ) die optie krijg ik juist niet ik zie niets in dat schermpje voor partities dan druk ik op c d enter wat je wilt ik krijg een foutmelding in een blauw scherm en ik kan xp niet instaleren

Als dat zo is, (toch nog een vraagke ;) :D ) heb je dan gekeken naar het linkje dat ik plaatste en in dat blauwe installatiekeuzescherm op D gedrukt?

Uit een eerder bericht van je krijg ik de indruk dat je daar hebt gekozen voor installatie van Windows op een bestaande partitie en da's nu net wat je NIET moet doen.

ok thx

Gevonden !!!

De topicstarter had zo'n "fraaie" pc van een niet nader te noemen merk met een verborgen partitie erop met een pre-install van XP. De bij de pc meegeleverde XP recoverydisk deed bij hem wonderen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan