kan pc niet formateren en xp instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja en wat moet ik dan doen ik wil pro instalerne niet home (die home was bijgeleverd bij aanchaf niewe pc )

die had hetzelfde probleem maar hij instaleerde zn windows die geinstaleerd was terug ik wil pro instaleren

dat is toch opstarten vanaf een diskette?heb ik niet

Wat je kunt proberen is opstarten vanaf die 2e hdd (in bios de bootsequence veranderen) en dan Windows installeren op die 2e hdd. Je krijgt dan in ieder geval een dualboot systeem.

Wil je dat niet dan is er de mogelijkheid om (bijv.) met een progje als Partition Magic de onzichtbare partitie zichtbaar te maken.

ja das een goede optie maar :

-kan ik dan de oude windows op mn 1ste verwijderen?

pm werkt niet ik kan geen andere partitie maken error

Ik heb er geen ervaring mee (mogelijk meelezers wel) maar als je een goed werkende PRO op die andere schijf hebt staan kun je wellicht vanuit PRO de HOME schijf(partitie) zichtbaar maken / wissen ? (Ik heb nooit PRO gehad dus..............)

Maar............ alles lezende lijkt mij de oplossing van PAUL-RT de snelste / beste?

"Even" "ergens" een externe A-drive "regelen" en booten met de 98SE disk.

ik denk het wel anders formateer ik hem als ik pro op de d heb staan

maar hoe instaleerd of waar zet ik pro op mn d ?

Die 98SE disk kun je zo downloaden vanaf het WWW en er zal vast wel een kennis / vriend met een diskettestation 'm even voor je op disk willen zetten.

PRO installeren door in het "blauwe" scherm van de link die ik plaatste op C te drukken, lukt niet??

Die drive regelen : creatief zijn!

Download bootdisk 98SE : Klik

Laatst bewerkt:
Probeer eens te booten op w98 cd-rom en dan naar dos-modus gaan :)
Daarna verder mijn doc. uitvoeren.

nog een eventueel te proberen optie: wat gebeurt er als je met de backup XP home CD boot? Volgens die andere "probleemhouder" kon hij toen Windows herinstalleren en mogelijk dat wanneer jij dat ook probeert, er "ergens" de mogelijkheid naar voren komt om Windows Home definitief de nek om te draaien op die verborgen partitie (mits je maar met die recover CD opstart en niet met een normale Windows -PRO- CD)

Laatst bewerkt:
ik snap je niet en ik vindt die mf pro cd niet meer

Even recapituleren:

jij hebt geprobeerd met een XP PRO CD te booten (wat lukte) maar je krijgt geen partities te zien. Dit komt vermoedelijk omdat er een verborgen partitie op je PC staat (XP home) die je alleen maar kunt benaderen met de recoverydisk die je ooit met de pc meegeleverd hebt gekregen / dan wel zelf hebt moeten maken na een van de eerste opstarts.

Als je dit volgt......... lees dan m'm vorige bericht nog eens door.

enne........ last but not least : als die PRO CD een illegale is, stop dan maar en ga terug naar Home!

Laatst bewerkt:
STERKER NOG : ga dan vooral NIET alles in het werk stellen om de C partitie te deleten, want met die recoverydisk van XP home kun je niets meer als je de verborgen partitie hebt geelimineerd!!! Dan heb je niets meer (als die PRO versie een illegale is)

Laatst bewerkt:
Even recapituleren:

jij hebt geprobeerd met een XP PRO CD te booten (wat lukte) maar je krijgt geen partities te zien. Dit komt vermoedelijk omdat er een verborgen partitie op je PC staat (XP home) die je alleen maar kunt benaderen met de recoverydisk die je ooit met de pc meegeleverd hebt gekregen / dan wel zelf hebt moeten maken na een van de eerste opstarts.

dan wel zelf hebt moeten maken na een van de eerste opstarts

die optie wil ik volgen dus ik moet die partitiezichtbaar zien te krijgen ofzo kan je me een proberen uit te leggne hoe ik dat doe en dan pro instaleer?

Dat heb ik een paar berichten geleden proberen uit te leggen :

NIET met de PRO opstarten maar met die ooit gemaakte recoverydisk.

En dan maar hopen dat DAAR ergens de mogelijkheid bestaat om de dan WEL zichtbare partitie(s) te elimineren.

Maar nogmaals en voor mij nu even tot slot.... wees er zeker van dat de PRO CD een legale is, anders ben je gen**id !

Je kunt een heleboel dingen gaan uitproberen (zie vooral ook de berichten van Paul RT). Voor die berichten geldt mijn waarschuwing m.b.t. de illegale PRO CD voor 100.000 %. Verwijder niets als die PRO illegaal is!!!!!!!!

Laatst bewerkt:
En dan maar hopen dat DAAR ergens de mogelijkheid bestaat om de dan WEL zichtbare partitie(s) te elimineren.

M !

waarom moet ik ze elimineren ? bedoel je dan voor pro te instaleren ik begrijp het niet echt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan