kan pc niet meer opstarten kan alleen in setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

noodles23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
ik kan mijn pc niet meer opstarten
hij geeft het volgende weer:

system battery voltage is low
toets F1 to continue en F2 to setup utility

eerst kon hij nog worden opgestart met F1 , nu niet meer
dan geeft hij het volgenden:
no boot device available
toets F1 to retry boot, F2 to setup

F1 werkt niet meer....

Ik heb geprobeerd optestarten met een windowscd, maar dat gaat ook niet

het is een dell optiplex met windows xp

Kan iemand me hierbji helpen?

Begin eens met er een nieuwe batterij in te stoppen (system battery voltage is low). Je pc houdt zonder batterij zijn instellingen niet vast. Meestal is dit een CR2032 als ik me niet vergis, een oversized knoopcel van 3V. Even je kast openmaken en op het moederbord kijken.

Daarna moet je die instellingen weer invoeren en dat kan als je met F2 naar setup gaat.
Daar kun je nu voorlopig (per keer) aangeven welke harddisk de C partitie bevat en dat die startbaar is. Dan zou je door moeten kunnen starten...

Laatst bewerkt:
die cr2032 kan je bij de action kopen ,kost niks
of bij de gamma :thumb:

ik heb de knoopcelbattery vervangen, maar wat moet ik dan precies in de setup aanpassen?
want nu doet hij nog precies hetzelfde

In de setup kun je datum en tijd juist zetten, de juiste harde schijf (laten) zoeken, en aangeven dat de pc daarvan moet opstarten en nog veel meer.
Het meeste is allemaal default en standaard, wat wel goed zal zijn.

Dan "safe settings on exit" om de instellingen te bewaren (de nieuwe batterij houdt spanning op de geheugenchip waar de instellingen bewaard worden, ook als je de netstekker er uit trekt) en dat zou het moeten zijn!

ik heb de datum en tijd veranderd, maar hij doet nog niks
ik krijg nu iets anders namelijk:

performing automatic ide config...
drive0: Disk Drive
drive1: CD-rom

Time of Day not set- Please run Setup
Invalid config info - please run setup
Alert!systembattery voltage is low
Strike F1 to contunue, F2 to run Setup

help met repareren/installeren windows

is er iemand die me kan helpen?
ik krijg mijn pc niet meer opgestart en als ik via de windowscd probeer krijg ik wel het bericht om dit te doen,maar zegt het volgende:

enter voor installatie op geselecteerde partitie
C voor partitie in een niet-partitioneerde ruimte
D geselecteerde partitie verwijderen

maar in het onderste schermpje staat:

Schijf van 131070mb , 0 met ID 0 op bus 0 (atapi)
(setup heeft geen toegang tot deze schijf)

wat kan ik nu het beste doen?
ik wil trouwens de bestanden die eropstaan niet verliezen, aangezien er geen backup is gemaakt en er belangrijke gegevens opstaan

Als je de bestanden die er op staan niet wil verliezen dan moet je de harddisk uit je pc halen en m.b.v.een andere pc een kopie maken.

Als ik het goed begrijp is je pc niet al te nieuw meer, en de kans is dan ook groot dat je harde schijf aan het overlijden is. Dus je zal iig een nieuwe harddisk moeten installeren als je je pc wil blijven gebruiken, en daarop kan je dan windows weer installeren.
Dan zou je de oude harde schijf als 2e schijf kunnen aansluiten en je bestanden proberen veilig te stellen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan