Kan pltoseling geen mail meer verzenden via Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

scheltus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
2
Hallo,

Outlook heeft altijd perfect gewerkt. Sinds een paar dagen kan ik echter geen mail meer verzenden, wel gewoon ontvangen. .
Als ik probeer mail te zenden krijg ik de foutmelding: 554 < (mail adres) l>: Relay access denied.
Er zijn geen instellingen gewijzigd en ik heb al overal gezocht, maar ben natuurlijk niet zo van alles op de hoogte
Nu heb ik maar Outlook Express geactiveerd, omdat ik anders geen kant op kan.
Verzenden van mail werkt hierbij normaal, maar ik wil de MS Outlook weer gewoon gebruiken omdat ik anders problemen krijg met mijn contactpersonen en archiefmappen.

Wie kan mij helpen??????

Emmy
 
Emmy,

Heb je in de instellingen wel aangezet: Voor deze server is verificicatie vereist (te vinden in het tabblad Servers van je Internet mail instelling). Sommige providers eisen dat je dat aanzet, zeker als je gebruik maakt van een internet-verbinding die niet hun eigen netwerk is, terwijl je toch van hun mailserver gebruik wilt maken om mail te verzenden.

Tijs.
 
Hallo,

Outlook heeft altijd perfect gewerkt. Sinds een paar dagen kan ik echter geen mail meer verzenden, wel gewoon ontvangen. .
Als ik probeer mail te zenden krijg ik de foutmelding: 554 < (mail adres) l>: Relay access denied.
Er zijn geen instellingen gewijzigd en ik heb al overal gezocht, maar ben natuurlijk niet zo van alles op de hoogte
Nu heb ik maar Outlook Express geactiveerd, omdat ik anders geen kant op kan.
Verzenden van mail werkt hierbij normaal, maar ik wil de MS Outlook weer gewoon gebruiken omdat ik anders problemen krijg met mijn contactpersonen en archiefmappen.

Wie kan mij helpen??????

Emmy


Hoera!! Mijn mail werkt weer.
Hartstikke bedankt Tijs.:thumb:
Ik vraag me alleen af, hoe kan zo'n instelling plotseling anders staan???
Er moet toch iets gebeurd zijn?? Kaboutertjes misschien.......
 
Hoera!! Mijn mail werkt weer.
Hartstikke bedankt Tijs.:thumb:
Ik vraag me alleen af, hoe kan zo'n instelling plotseling anders staan???
Er moet toch iets gebeurd zijn?? Kaboutertjes misschien.......

Nou, het is de standaardinstelling dat het ding af staat. Dus alleen in afwijkende gevallen moet dat aangezet worden (bijv. als je je mail ophaalt via het netwerk vanuit een andere provider dan waar de mailserver bij hoort).

Fijn dat het je geholpen heeft! :D

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan