Hallo,
Ik heb een Excel-bestand in .xlsx formaat van een leverancier die ik elke morgen download. Dit bestand bevat productwijzigingen zoals andere prijzen en levertijden.
Met de Power Query editor heb ik regels opgesteld zoals als er in kolom 1 dit staat dan moet er in kolom 2 dat komen staan etc.
Dit laat ik dus iedere dag los op het .xlsx bestand en vervolgens sla ik dit bestand op als een .csv-bestand en upload ik deze in onze webshops. Daarna zijn onze producten weer up-to-date met de juiste prijzen en levertijden.
Het probleem is nu dat dit .csv-bestand steeds groter wordt, er komen steeds meer producten bij en het verwerken van deze upload in de webshops duurt steeds langer en langer. Het kan zo een uur duren.
In het Excel-bestand van de leverancier staat niet welke producten daadwerkelijk een wijziging hebben gekregen, dus ik kan hier niet op filteren, zodat het .csv-bestand alleen gewijzigde producten bevat en daarmee korter wordt en het uploaden/werken dus sneller gaat.
Is er een snelle manier in de Power Query om dit te doen? Dus dat Power Query op de een of andere manier misschien het .xlsx bestand van vandaag dat deze ophaalt via een weblink bij de leverancier vergelijkt met het .csv-bestand dat ik gisteren heb opgeslagen en dan alleen de rijen die gewijzigd zijn door laat?
Dit zodat rijen met producten die geen wijziging hebben vergeleken met gisteren ook niet getoond worden?
Ik verneem het graag!
Ik heb een Excel-bestand in .xlsx formaat van een leverancier die ik elke morgen download. Dit bestand bevat productwijzigingen zoals andere prijzen en levertijden.
Met de Power Query editor heb ik regels opgesteld zoals als er in kolom 1 dit staat dan moet er in kolom 2 dat komen staan etc.
Dit laat ik dus iedere dag los op het .xlsx bestand en vervolgens sla ik dit bestand op als een .csv-bestand en upload ik deze in onze webshops. Daarna zijn onze producten weer up-to-date met de juiste prijzen en levertijden.
Het probleem is nu dat dit .csv-bestand steeds groter wordt, er komen steeds meer producten bij en het verwerken van deze upload in de webshops duurt steeds langer en langer. Het kan zo een uur duren.
In het Excel-bestand van de leverancier staat niet welke producten daadwerkelijk een wijziging hebben gekregen, dus ik kan hier niet op filteren, zodat het .csv-bestand alleen gewijzigde producten bevat en daarmee korter wordt en het uploaden/werken dus sneller gaat.
Is er een snelle manier in de Power Query om dit te doen? Dus dat Power Query op de een of andere manier misschien het .xlsx bestand van vandaag dat deze ophaalt via een weblink bij de leverancier vergelijkt met het .csv-bestand dat ik gisteren heb opgeslagen en dan alleen de rijen die gewijzigd zijn door laat?
Dit zodat rijen met producten die geen wijziging hebben vergeleken met gisteren ook niet getoond worden?
Ik verneem het graag!