Kan printer niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

awantm

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
Ik heb een labtop Packett Bell met Windows XP.
Deze heb ik nu 4 jaar en heb daar vanaf het begin onze printer Lexmark 1100 op geïnstalleerd (via een schijfje die er bijgeleverd was) Vorige week is hij voor een up-date weggebracht en nu kan het bedrijf de printer niet meer installeren. Hij download vanuit Google info om deze op de labtop te installeren, echter de installatie wordt steeds afgebroken.
De comp werkt prima echter we kunnen thuis niets meer printen wel scannen.
Kunt U mij helpen om dit probleem op te lossen? Zelf ben ik een leek op dit gebied en de comp. man komt ook niet verder.
BvD.

Voor wat voor update is hij weggebracht? Heb je de originele cd die bij de printer geleverd werd nog?

Hoi,

Het 'verschijnsel' treedt ook op als een eerdere installatie van een stuurprogramma is mislukt.
Dit heb ik diverse keren kunnen oplossen door eerst CCleaner te draaien, met name het opschonen van het register.
Hierna liep het installatieprogramma keurig door.
Tip: download eerst de laatste versie van het (stuur-)programma en sla dit op. Installeer van hieruit.

Het installeren van een printer gaat bij een aantal merken op een verschillende manier:
Echter, bij het merendeel moet je de printer nog NIET aansluiten, maar starten met het installeren van het programma dus vanaf de cd, óf vanaf het op de harde schijf aanwezige (gedownloade) programma.
In een bepaalde fase wordt dan aangegeven dat je de printer moet aansluiten en aan zetten.
Bij mijn weten is dat bij de Lexmark ook zo.

Laatst bewerkt:
Er is een update uitgevoerd (Servicepack 3)
Het cd-tjes heb ik nog.

Zorg ervoor dat je printer niet is aangesloten op je pc. Verwijder de printer dan uit het printeroverzicht (via config.scherm - printers en faxapparaten) en draai daarna CCleaner zoals Teun al aangaf.

Vervolgens download je de laatste software van lexmark.nl en draai je de setup (zonder dat de printer is aangesloten). De setup zal zelf vragen de printer aan te sluiten.

Beste heer/mw Verhoog,

Kan het misschien ook zo zijn dat Servicepack 3 (laatste update) eraf gehaald moet worden en dat hij op Servicepack 2 gewoon geïnstalleerd kan worden?
Of staat dat hier los van?
Kan ik Uw laatste instructies opvolgen en moet hij dan werken?

De printer moet normaal gezien ook gewoon onder SP3 kunnen werken, mits Lexmark zijn stuurprogramma (driver) ervoor heeft geupdate als dat nodig was. Volg inderdaad de instructies die Teun en ik je hebben gegeven. Terug naar SP2 kan altijd nog.

Beste,

Ik ga de instructies van U en Teun opvolgen.
Dit zal volgende week gebeuren, eerder kan niet.
Ik zal met U afspreken dat ik mij volgende week weer zal melden om terug te koppelen hoe het verlopen is.
Ok?
Mocht U nog andere bruikbare info hebben dan lees ik het wel.
Met vr. gr. en met dank !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan