Kan printer niet toevoegen aan netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnncops

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Hallo, ik heb mijn HP Deskjet 3050 610a opnieuw geïnstalleerd maar krijg deze melding (zie printscreen). Dat is heel raar want ik heb maar één router (merk TP Link model TL-WR841N) en de printer heeft het al die tijd gewoon draadloos gedaan. Iemand een suggestie op de laatste dag van het jaar?

Schermopname (25).jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je niet toevallig ook nog een modem waar een router zit ingebouwd?

Ja maar daar hebben ze bij Ziggo de brigdemodus van uitgeschakeld dus dat zou geen conflicten moeten kunnen geven.

Ja maar daar hebben ze bij Ziggo de brigdemodus van uitgeschakeld dus dat zou geen conflicten moeten kunnen geven.

Als dat zo is dan zit daar het probleem. Als bridgemode uitstaat staat het modem nl als router
Als bridgemode aanstaat dan geeft het modem direct het IP door (alleen op poort 1)

Bedankt voor je reactie en meedenken. Ik ga Ziggo bellen en vragen of ze de bridgemode weer aanzetten. Is het niet zo dat in dat geval zowel het cisco modem als de TP-Link router ip adressen gaan uitdelen zodat ik weer andere problemen krijg.

Als ik die melding zie en relateer aan je laatste bericht hierboven lijkt het mij dat je 2 netwerken hebt draaien en zowel de printer als je pc niet op het zelfde netwerk verbonden zijn. Lijkt mij stug dat dit aan de bridgemode zal liggen.

@jackall Bridgemode bepaalt nou juist of je 1 of 2 netwerken hebt.

Bridgemode aan = modem geeft extern IP direct door aan TP-link = 1 netwerk
Bridgemode uit = modem deelt zelf ook IP adressen uit naast de TP-link en dus inderdaad 2 netwerken.

@Johnn Normaal kun je die mode ook zelf aan en uit zetten door in te loggen op het modem (ip adres)

Gewoon even inloggen ophet ziggo modem en bij netwerk kijken of de DHCP aan of uit staat. Als die aan staat, dan even uitzetten.

Ik heb even gekeken maar begrijp niet zo goed wat ik moet selecteren. Als ik op Local Network Status klik en dan op DHCP Client Table opent er wel een menuutje maar ik kan daar niets wijzigen. Kun je me uitleggen welke stappen in moet nemen. Ik voeg een printscreen toe.Schermopname (26).jpg

Normaal gesproken moet meer opties hebben als je bent ingelogd. bij Status kun je alleen uitlezen.
Je ziet trouwens dat de DHCP aan staat en het modem dus IP adressen uitgeeft.
Ben je wel ingelogd met de juiste naam en wachtwoord?

Volgens mij moet TS onderstaand venster zoeken en daar DHCP op "disable" zetten.

Naamloos.jpg

Ik heb allebei de opties geprobeerd dus DHCP Enable als Disable maar krijg deze melding te zien Schermopname (27).jpg. Wat kan ik nog doen om mijn printer aan mijn netwerk toe te voegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan