• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan record niet wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
In bijgevoegd bestand kan ik een ingevoerd record wijzigen. Bv de naam of voornaam wijzig ik in een getal. Deze gegevens worden ook opgeslagen. Echter wanneer ik deze gegevens weer wil wijzigen naar de oude toestand vult excel de bijbehorende velden velden niet.

Waar zit hier de fout ????????????

Bijlagen

In je code vergelijk je appels met peren. In deze regel:

Code:
If c = stZoekenLinks And c.Offset(0, 2).Value = stZoekenRechts And c.Offset(0, 1).Value = stTussenvoegsel Then
vergelijk je de celinhoud (kan allerlei soorten info bevatten: getallen, tekst, datum) met een tekstwaarde. Als de cel het getal 123 bevat en stZoekenRechts is "123" dan is de vergelijking
Code:
c.Offset(0, 2).Value = stZoekenRechts
onwaar en wordt dus niet gevonden. De oplossing is om de kolommen die tekst moeten bevatten te formatteren als tekst en eventueel aanwezige getallen daarna opnieuw in te voeren.

Helemaal goed, TOP. Deze oplossing had ik nog niet bedacht.
Bedankt voor de snelle reactie en de oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan