Kan Regedit niet openen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

valkeringrick

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een probleempje.
Ik kan vanuit office outlook 2010 geen bestanden meer openen. ( Waarschijnlijk komt het omdat ik laatst GOOGLE CHROME verwijdert heb.)
Als ik een bestand wil openen vanaf outlook komt er te staan: 'Kan bewerking niet voltooien wegens systeembeperkingen, neem contact op met de systeembeheerder.'
Ik zag al een aantal topics over dit onderwerp, alleen zeggen die dat ik naar: start >>> uitvoeren >>> regedit >>> enz.. ( en dan is het bij iedereen opgelost... )
Alleen bij mij is het iets anders want als ik 'regedit' bij uitvoeren intyp, komt hier ook te staan: ''Kan bewerking niet voltooien wegens systeembeperkingen, neem contact op met de systeembeheerder.'
Wie o wie kan mij helpen??

Echt heel erg bedankt als het opgelost kan worden!!!

Mvg. Rick

------------------------------------------------
PC info:

Laptop: MSI CX700
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium

Hey! Bedankt! Ik kan nu weer in regedit, alleen heb ik nog vraagje... kan ik me nu niet meer aanmelden met mijn eigen accaunt?
Ik heb namelijk gedaan wat je net zei, en nu zit er een extra accaunt ( Administrator ) op m'n pc.
Kan ik misschien iets doen zodat ik de rechten op m'n eigen accaunt weer terug heb?

Gr Rick.

Het is verstandig & als beste werkmethode aangeraden om op elk besturingingsysteem een 2de Administrator aan te stellen ( die je dus niet Administrator mag noemen, want die is er al). In Windows kan dat via het Configuratiescherm als Administrator.
Daarbij is het ook aangeraden om dagelijks gebruik als een standaard gebruiker uit te voeren. Zoek op LUA - Least User Access.

In Windows bestaat maar één administrators of beheerdersaccount.
Het is wel mogelijk meerdere gebruikersaccounts aan te maken met administratorsrechten.

Huh? Ik snap het nog niet helemaal, ik snap wel wat van computers maar dit gaat me te boven haha.
ff voor de duidlijkheid: Ik heb nu 2 accounts op mijn pc staan. 1. Account genaamd ADMINISTRATOR ( met administratorrechten ) en 1 account genaamd: Rick ( ook met adminrechten ).
Op het account ADMINISTRATOR kan ik wel in regedit, maar op m'n eigen account ( Rick ) niet.

Ik wil graag dat ik op het account: Rick weer in regedit kan. en dat straks het account: ADMINISTRATOR weer weg kan.
Wat moet ik nu dan doen?

Nee, absoluut zeker. Alle 2 hebben ze adminrechten, alleen het ADMINISTRATOR account kan wel in regedit...

Alle 2 hebben ze adminrechten
Wat bedoel je hiermee juist
Een standaardgebruiker kan uitvoeren als administrator , maar kan geen nieuwe software installeren of software verwijderen of instellingen aan het systeem wijzigen.
Een gebruiker met administrators rechten kan dit wel. Het wil dus niet zeggen dat je kan uitvoeren als administrator , daarom ook administratorsrechten hebt.

mmm oke, ik heb net weer een aantal andere forums gelezen en het zou nu ook best wel eens kunnen zijn dat er een virus in m'n bestanden staat die regedit heeft uitgeschakeld. ik ben nu bezig met het programma HijackThis om te kijken of er verdachte bestanden tussen zitten.
Ik hoop dat het hiermee lukt...

Je hebt met het account rick het administratorsaccount zichtbaar gemaakt veronderstel ik.
Werd hierbij om een wachtwoord van een administrator gevraagd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan