kan resolutie niet aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat is dat 'nog wat'?
Ik moest namelijk ook mijn beeldscherm driver installeren.
 
Dat vergat ik nog te vermelden in mijn voorlaatste reply, ook dát hebben we gedaan, de monitor wordt keurig netjes herkend in Windows (rechter muisklik buroblad etc. etc.)
 
Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video
Klap alle sleutels en subsleutels die eronder staan volledig uit.
Klik van elke {xxxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxx} de subsleutel Video
Kijk in het rechtervak welke driver erbij hoort. Ga door met bekijken totdat je een {xxxxx-xxxxxx-xxxxx} gevonden hebt met de subsleutel Video waar jouw videokaart genoemd wordt. Schrijf die {xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-xxxxx} sleutelnaam op.
[Die service-naam komt mogelijk overeen met de driver-naam, als voorbeeld op mijn computer: in sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{7430273D-9F23-488B-8380-8FEB6BB0EB03}\Video staat als Service "nvlddmkm", die overeenkomt met nvlddmkm.SYS die mijn videokaartdriver voorstelt.]

Zodra genoteerd, ga naar HKEY_CURRENT_CONFIG\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO
Hieronder zul je in ieder geval bovengenoemde {xxxx-xxxx-xxxx-xxxx} waarde aantreffen, klik die helemaal open, totdat je komt op de plek waar MonXXXXXXX staat. De sleutel met het laagste MonXXXXXXX nummer stelt Monitor/Videoaansluiting 1 voor, en het hoogste MonXXXXXXX nummer de 2de videoaansluiting.
Pas in het laagste MonXXXXXXX nummer (in het rechtervenster) de volgende waarden aan (gehaald uit link):
DefaultSetting.XResolution
en
DefaultSetting.YResolution
en
DefaultSettings.VRefresh
en
DefaultSettings.BitsPerPel
aan. Bij het aanpassen op bolletje Decimaal drukken, zodat je geen fouten maakt.
Bij mij staat het conform onderstaand plaatje (ik heb 1920x1200x60Hzx32bitskleuren, decimale waarden staan tussen haakjes bij elke waarde)):

attachment.php


Kijk goed na of je de juiste waardes hebt aangepast, (gebruik mijn voorbeeld ernaast). Desnoods post je eerst een schermafdruk naar het forum voor controle.

Zijn de waarden goed ingesteld, sluit regedit af, en herstart de computer.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • registry_videowaarden.jpg
    registry_videowaarden.jpg
    48,6 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Als ik je en tip mag geven? Download teamviewer even en laat TS je even een pincode geven, dat zal zijn en jouw computerprobleemoplostijd aanzienlijk beperken. -zie starttijd topic en tijd van aanbod om teamviewersessie te openen-. (als jij even regedit start en het register bewerkt) Hopelijk gaat dit werken, ik vind het A. vervelend voor TS dat ik zijn probleem niet heb kunnen oplossen en B. baal ik als een stekker dat na 2 uren klooien het probleem nog niet was opgelost.
 
Laatst bewerkt:
ik ben er weer, zou ik teamviewsessie starten met iemand die dat voor mij kan doen heb dat nog nooit gedaan en ik wil geen fouten maken
 
Klik even op mijn schuilnaam (links van deze posting), en kies voor Stuur e-mail naar dnties
Zet daar je e-mail adres, ook MSN-naam (indien beschikbaar) én telefoonnummer in (mag ook 06-nummer zijn).

Hopelijk heb ik dan vanavond even tijd voor je om de aanpassingen te doen in de registry waar ik het eerder over had. Ik neem wel contact op.

Tijs.
 
Ik heb een hulp-op-afstand sessie gedaan met ISL Light Desk (commercieel pakket van mijn baas).

Bij nadere inspectie bleek dat de servicenaam "nv" heet (eerste deel van mijn instructie).
Toen ik daarna bij HKEY_CURRENT_CONFIG\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO de {xxxx-xxxx-xxxx-xxxx} codering opzocht stond daar wel een subsleutel 0000 onder (net zoals bij alle andere videodrivers), maar geen enkele MonXXXXXXX subsleutel
Ik heb toen de instellingen van een oude videokaartdriver gepakt (ati-driver) waar 2 uitgangen (MonXXXXX sleutels) in stonden, die geëxporteerd, en aangepast. Ingestelde resolutie is 1680X1040 32bit 60hz voor beide uitgangen.
Hierna dit aangepaste .reg bestand geïmporteerd en de computer laten herstarten.

Huidige stand is dat de video-resolutie nu is zoals de topic-starter wil, maar de topic-starter gaat eerst nog testen of het nu ook goed blijft. Hij kan in ieder geval altijd weer dat .reg bestand importeren, mocht er iets toch terugveranderen, dus dat heeft hij achter de hand.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk blijft het goed.
Als dat idd. zo blijkt te zijn, dan is de interessante (resterende) kwestie , waaróm Windows het verrekte die nieuwe resolutie op te pikken en vast te houden ondanks grondige en defintieve driver / adapter déinstallatie gevolgd door een hernieuwde installatie.
 
[...]waaróm Windows het verrekte die nieuwe resolutie op te pikken en vast te houden ondanks grondige en defintieve driver / adapter déinstallatie gevolgd door een hernieuwde installatie.

Ikzelf was vóór de hulp-op-afstand sessie er eigenlijk vanuit gegaan dat alle sleutels wel aanwezig zouden zijn, maar er misschien toegangs/rechtenproblemen zouden zijn op die sleutels. Dat ze gewoonweg ontbraken verbaasde mij ook enorm.

Hoe dit allemaal zo kon komen staan zou een vraag voor de maker van de videodriver moeten zijn, lijkt me. Dus een vraag voor NVidia.

Tijs.
 
Mijn collega kwam met een interessant verhaal:
Installatie van NVidia drivers ná (oude/getweakte/aangepaste) drivers van ATI zou problemen geven die lijken op wat de topic-starter nu heeft meegemaakt.

hier is een tool van ATI zelf om de (laatste resten van) ATI-drivers te verwijderen.
Ik raad het momenteel niet aan, maar als de problemen terug (blijven) komen, dan zou dat een goede startpunt zijn.

Tijs.
 
Installatie van NVidia drivers ná (oude/getweakte/aangepaste) drivers van ATI zou problemen geven die lijken op wat de topic-starter nu heeft meegemaakt.[...]

Ik bedoel dus wel degelijk de opruiming van de oude resten van de ATI-driver(s) die de topic-starter op de pc heeft gehad (zijn vorige videokaart was een ATI). Daarna de NVidia drivers (her-)installeren.

Tijs.
 
Aha, dát heeft TS mij helaas nooit gemeld en ik geloof ook niet dat hij dat in dit topic heeft geschreven.

rockie105 : advies : meld dit soort niet onbelangrijke informatie svp in toekomstige probleemgevallen op je pc.

Bijv. als je gelazer hebt met je virusscanner zou het best wel handig (!) zijn om te weten dat je daarvoor een ander "merk" had.

Enne rockie105, ik ben niet boos of zo, alleen het was zo verrekte zonde van de tijd wat we allemaal geprobeerd hebben áls restanten van .ati de oorzaak zouden zijn (geweest). Had je het gemeld dan hadden we wellicht eerst even research gedaan naar een (register) verwijder tool van .ati
 
hartelijk bedankt voor jullie hulp, het is nu opgelost en heeft tot nu toe niks geks gedaan, deze videokaart heb ik al een tijdje en heeft nog nooit met de andere in 'conflict' geweest. ik wist zelf ook niet dat er nog iets van ati op stond doordat je dat niet zo 1.2.3 kunt vinden, we hadden het daarom ook bij de sleutels gezien. Maar het probleem kwam echt een paar dagen nadat ik de nieuwst videodriver van ati had geïnstalleerd. hij gaf een fout aan bij het opstarten van een spel en daarna gevolgd door bsod die al melding had NV4_disp.

ik ben echt heel blij met de goede hulp die ik heb gekregen en ook zo snel, nog een keer bedankt en ik weet waar ik moet zijn als ik grote problemen heb.

anthony
 
Laat ik nog even aangeven dat er geen zekerheid is dat de resten van de ATI drivers en/of de bijbehorende registry-sleutels er ook maar iets mee maken hadden.

Verder fijn dat alle moeite een oplossing hebben geboden.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan