kan router instellingen niet opslaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sypho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2011
Goedenavond

ik heb dus een probleem,

ik heb een sitecom router wl-350 een 5-6 jaar.

nu hebben ze belgacom hier weg gedaan en telenet in huis genomen.

ik heb internet op mijn pc rechstreeks van de kabel.

nu wil ik diezelfde kabel zoals altijd in mijn router steken voor lan , maar ik krijg geen dns !!

ik wil mijn dhcp en ip instellen zoals ze aangeven op internet. ik mag alles aanpassen maar niks word onthouden gwn terug reset.

ik stel mijn datum in , maar bij sommige instellingen wilt hij rebooten, en dan is datum weg plus alle instellingen.

nu dus mijn vraag steekt daar ergens een batterij in ?

en of ook ik heb firmwire v1.002 , ik vind nergens op internet een ander firmwire voor te dowloaden. dus kan dit niet testen.

Waarom mag ik niks saven ???

grtzz

a. Configureer je router eens met de kabel naar het Telenet routermodem losgekoppeld (oftewel: Laat de WAN/Internet poort leeg op de Sitecom) en check meteen daarna of je instellingen inderdaad bewaard zijn. Pas daarna de kabel naar het Telenet apparaat aan de WAN/Internet poort en (evt.) de Sitecom herstarten.
b. Check of het Telenet apparaat op zijn LAN niet dezelfde ip-reeks gebruikt als jouw Sitecom op diens LAN. Indien ze inderdaad gelijk zijn dan op de Sitecom een ander LAN ip-netwerk kiezen/instellen (doorgaans genoeg om het LAN ip-adres van de router te vervangen, bijv. van 192.168.0.1 naar 192.168.5.1). [Mijn beleid is altijd om zo min mogelijk te gaan instellen op de router(-modem) die de provider beschikbaar stelt, per slot kan het zijn dat die (op instructie v.d. helpdesk v.d. provider) gereset moet worden naar standaardwaarden etc.]

@manamana: De provider gaat je, normaal gesproken, geen hulp bieden bij een zelf aangeschafte router. Haar competentie (en verantwoordelijkheid) eindigt bij het door hun geleverde routermodem en de Internet-/wijkcentrale-/etc. zaken die daar aan hangen, dus geen support voor apparaten die achter hun routermodem gehangen worden (pc's, routers, accesspoints, range extenders, NAS, mediatanks, ...)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja tijs, dankjewel. ik las dat ze belga weggedaan hebben en telenet nu hebben en las over dit heen router wl-350 :eek:

@manamana: Ik lees de vraag zelfs zo dat de topic-starter in een soort 'verzamelgebouw' woont (bijv. studentenhuis, begeleid wonen, ...) waar hij zelf weinig te zeggen heeft over de centraal aangeleverde (ICT-)voorzieningen maar hij wel graag over zijn eigen netwerkje beschikt achter/binnen de centraal aangeleverde (ICT-)voorzieningen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan