kan router niet meer bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoora

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2011
Hoi allemaal

mijn pcs kunnen sinds vanmiddag mijn router niet meer vinden. Ik kan er weinig over vinden op internet dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

feiten
provider ziggo
internet via de kabel
modem van ubee
router sitecom x5 n600
2 win7 pcs met kabel
een aantal wifi apparaten met Android

vanmiddag is van het ene op het andere moment het internet weggevallen. geen van de apparaten had meer contact. Dus wij hebben alles braaf gereset. stekkers er uit en er in, je kent het wel. Toen dit niet werkte nog even bij ziggo gecheckt of er geen storing was. vervolgens alles uit gezet, stekker uit de modem en router gehaald en alles zo langszaam mogelijk weer aangesloten. toen bleek dat de router amper opstart en alleen maar 1 lampje geeft namelijk van de 5ghz. als we van de pc nu de router in willen, komen we er niet bij. Inmiddels hebben we ook in de handleiding gekeken maar ook daar niets gevonden...

dus... wie heeft dit eerder meegemaakt?

dank voor al jullie input!

Yoora

ps. sorry voor het gebrek aan leestekens. typen op mobiel is niet mijn hobby ;-)

Ik neem aan dat je ooit eens de sitecom router ingesteld hebt.
Er moet een reset knop op de sitecom zitten.
Ik zou de sitecom resetten en opnieuw instellen.
Daarbij ook de ziggo ubee modem/router controleren of dhcp uit staat met een statisch ip adres naar de sitecom.
Of de ubee op bridged instellen.

Providers willen nog wel eens ongevraagd hun apparatuur upgraden, met als resultaat dat bepaalde instellingen weg zijn.

Dank voor de reactie Palomino.
helaas geeft een reset van de router geen verbetering.

de modem is nog een oude evm3200 zonder router of wifi mogelijkheden, voor zover ik me he laten vertellen zou bridged instellen dus niet nodig zijn. daarbij zie ik in de modem settings geen mogelijkheid om ook maar iets aan te passen.

we hebben de router nu dus terug gebracht en een nieuwe gekregen, die vooralsnog wel werkt.
maar ik vraag me nog steeds af of dit echt aan de hardware lag of dat wij toch ergens een instelling hebben gemist.

heeft iemand enig idee?

Heb je al contact opgenomen met de helpdesk van ziggo? Heb je ook telefoon van ziggo? Werkt die nog wel?

Ik herken het verhaal...zoeken tot je een ons weegt om het probleem op te lossen.
Bij mij bleek het onverwacht simpel nadat ik de leveranciers van mijn router erbij had gehaald
(handig zo'n computerboer in eigen dorp).
De 11 maanden oude (sic) edimax router bleek te zijn overleden-een nieuwe router loste het probleem op - mooi snel internet :d .
--sinds kort heb ik een modern pakket van mijn provider met oa een wifi modem - geen router meer nodig :love:
sxxs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan