Kan router niet vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Vandaag W7 op mijn laptop gezet en alles prima op de verbinding na.
Eerst vond hij mijn router wel maar bleef hij maar zeggen dat de WPA key niet goed was terwijl dit zeker goed was. Nu is het zo dat hij allerlei routers in de omgeving vind behalve mijn Sitecom router?
Het gaat om de Sitecom WL-312 !
Wat doe ik fout en waarom ziet hij mijn router niet?

Ik hoor graag,

Raymond

Weet je zeker dat WLAN aanstaat in de config van je router?
Probeer ook eens je router te resetten (stekker eruit, 10 sec. wachten, stekker erin).

Kun je nog wel internetten als je alles aansluit via de kabel op je router?
Zo niet, kan het een failure van de router zijn en moet je misschien eens kijken of hij het begeven heeft.
Kijk trouwens ook even of alle andere computers hem wel kunnen vinden, zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan de computer.

Mvg,
Robert

Hoi !

SSID-broadcast uitgeschakeld ?

Evt. ook nog Mac-filtering toegepast ?

Greetz,

Harry

SSID broadcast staat gewoon aan en reset helpt niet helaas.
Mijn Nokia vind de router ook niet trouwens.
Via de kabel werkt hij wel.

Misschien driver voor je netwerkkaart vernieuwen voor W7? Gooi 'm es weg voor de lol?

Hoi,

Verwijder de draadloze netwerkkaart eens uit het apparaatoverzicht.
Na herstart wordt de kaart weer gevonden en (de driver) geïnstalleerd.
Je hebt dan ook weer blanco netwerkinstellingen.
De Nokia vindt de router w.s. niet na de reset van de router .... ??

Nope, dat is het niet.
Mijn buurman vind mijn router ook niet en dat kon hij altijd wel. Ook mijn mobiel en een andere laptop vinden de router niet. Hij zit echt in de router maar waar?????

Nope, dat is het niet.
Mijn buurman vind mijn router ook niet en dat kon hij altijd wel. Ook mijn mobiel en een andere laptop vinden de router niet. Hij zit echt in de router maar waar?????

Hoi,

Als je inderdaad de router al hebt gereset en alle draadloze apparaten vinden alsnog de router niet, moet je er zeer w.s. vanuit gaan dat de draadloze functie van je router naa filistea is ....
Optie: mogelijk moet je de optie inschakelen dat er zowel op wireless-B, -G als -N gecommuniceerd mag worden ... althans, op mijn Netgear kan je dat instellen.

Laatst bewerkt:
Hij vind hem weer maar als ik nu een preshared key invoer en activeer en deze invoer op mijn laptop dan zegt hij dat die niet goed is. Terwijl hij dat wel is.....
Ik ga morgen verder.
Hij vind hem in ieder geval weer en nu nog stoeien met de key.

Hij vind hem weer maar als ik nu een preshared key invoer en activeer en deze invoer op mijn laptop dan zegt hij dat die niet goed is. Terwijl hij dat wel is.....
Ik ga morgen verder.
Hij vind hem in ieder geval weer en nu nog stoeien met de key.

Bij dit probleem In vista (jou wellicht bekend) ga je naar het Netwerkcentrum en in dit venster klik je links op 'Draadloze netwerken beheren', klik je op jouw netwerknaam en verwijder je die.
Vervolgens sluit je het netwerkcentrum en klik je in het systeemvak eenmaal op het netwerkicoontje en vervolgende op 'Verbinding maken of verbreken'.
Jouw netwerknaam wordt vervolgens weer gevonden en als je daarmee verbindt wordt opnieuw om het wachtwoord gevraagd.
Mogelijk werkt dit in '7' ook nog zo, of op nagenoeg dezelfde manier ......

Echt alles geprobeerd en uiteindelijk Vista terug gezet en deze pakt gelijk de key en verbind meteen. Er gaat dus iets vreselijk fout in W7 maar wat is een raadsel.
Rest er nog 1 klein probleem en dat is dat ik mijn schijven op mijn laptop niet kan benaderen vanaf mijn vaste PC want die pakt het wachtwoord niet.......!! Andersom geen probleem. Ik heb een wachtwoord ingesteld bij installatie van Vista en deze voer ik in maar die pakt hij dus niet.....hij vraagt om het netwerkwachtwoord !!

Hoi !

Ik zou er es 'n mail aan Sitrcom aan wagen !

Bijna alle problemen vergelijkbaar met het jouwe gaan over Sitecom-routers !

Bijv.: http://forum.fok.nl/topic/748176

Is er geen driver-update beschikbaar voor dat barrel ?

Greetz,

Harry.

Harry,

Alle PC's en laptops in mijn omgeving inclusief mijn Nokia mobiel loggen moeiteloos in met de key alleen mijn laptop met W7 niet. Ik twijfel er dan ook sterk aan of het aan mijn router ligt eerlijk gezegd.

Hoi !

@Raymond: na zo'n 30 Win 7 installatie's heb ik nooit problemen met 'n netwerkverbinding ondervonden; maar 2 keer wel; beide keren een Sitecom !

Een Netgear heeft in beide gevallen het probleem zonder enige verdere aktie opgelost !

Enne.....zelfs een Sweex geeft geen problemen met Win 7 !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan