Kan schijf niet initialiseren in schijfbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gewonecolalight

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hallo,

Ik zit nu al 2 dagen mijn hoofd te breken over het volgende probleem:

Ik heb in mijn pc 5 harde schijven. 3 SATA schijven en 2 IDE schijven. Dit is altijd goed gegaan.. tot een paar dagen terug.
ik heb op een SATA schijf mijn gewone windows XP staan. Op een IDE schijf heb ik laatst windows vista RC1 geinstalleerd. ook dit ging nog allemaal goed.
Vorige week gebeurde het dat ik in XP geen stationsletter meer had van de schijf waar ik vista op geinstalleerd had. ik dus proberen vista op te starten, maar dat werkte ook niet meer.
Ik dacht dus.. makkelijk!! ff naar schijfbeheer, schijf opnieuw initialiseren en converteren. niet dus.
schijf initialiseren doet ie gewoon niet meer. er staat zo'n rood rondje met wit streepje bij (verbodstekentje ofzo).
echt vanalles geprobeerd! geboot van windows XP cd. op die manier partitie aangemaakt en geformatteerd. dat deed ie wel, maar toen ik vervolgens weer normaal XP opstartte, was weer precies hetzelfde aan de hand.
Toen heb ik partition magic maar eens geinstalleerd. Daar gaf ie aan dat het een dynamische schijf was, maar ik kon geen enkele optie vinden om de schijf naar wat dan ook te converteren of iets anders.
Het stomme is: ik heb dit probleem al eens eerder gehad. Toen heb ik ook als een gek zitten googlen en uiteindelijk is het me gelukt op te lossen, maar deze keer lukt het me gewoon niet en ik weet niet meer wat ik toen gedaan heb.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Greetz Maarten

Rechtermuisklik op schijf huppeldepup, links van de schijfbalk op het grijze gedeelte, als standaard schijf instellen, al geprobeerd?

Al geprobeerd ja... ik krijg dan maar 3 (als ik rechts klik) opties...
initialiseren, eigenschappen en help (geloof ik... ben er nu niet bij)

opgelost

Ik heb het probleem dan eindelijk opgelost...
heel simpel eigenlijk:
Opgestart vanaf een windows 98 cdrom...
fdisk uitgevoerd... op die manier hele schijf opnieuw ingedeeld.. en daarna kon ik weer normaal initialiseren en formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan