"kan server niet vinden"alleen bij Google en Yahoo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Digi-Betje

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2005
Ik krijg de melding "kan de server niet vinden" alleen als ik naar de mail pagina van Yahoo en de homepage van Google ga.. alle overige pagina's doen het prima. Is er iets aan de hand met mijn computer of ligt het probleem ergens anders?
(Ik heb Windows ME en werk via een netwerkverbinding).

kijk eens of je niet en of andere dingetje op je pc hebt die misschien websites tegenhoud, als je namelijk alleen bij deze 2 dit hebt en niet bij de rest, dan ligt het eerder aan iets dat het blokkeert dan aan je verbinding. kijk ook eens of je de namen wel goed speelt, en kijk eens bijvoorbeeld in je hosts file of ze daar niet toevallig in staan.

ik kom via de link van "Hangmat" wel op de inlogpagina van Yahoo mail, die er heel anders uitziet als normaal (geen plaatjes enzo), het duurt allemaal wel heel lang, maar het werkt uiteindelijk wel.
Google echter niet, na een tijdje wachten tot de homepage van Google geopend wordt, krijg ik ineens een heel andere pagina, "Sogosearch" heet het. Ik heb alle schoonmaakmiddelen er al op losgelaten: AdAware, SpySweeper, Spybot, Hyjack This, TDS3, X Cleaner, ik heb zone-alarm aanstaan, Spybot Resident, McAfee... maar volgens mij heb ik toch weer iets 'opgelopen'.

:confused:

Nog nergens, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet zoveel kan met Hijack this en de logs die die geeft, wat is goed en wat is ongewenst? Ik zag dat het mogelijk is om dat log door te sturen, dat zal ik eens proberen.
Vind het wel erg vreemd dat de rest perfect werkt, en dat het alleen aan die 2 sites schijnt te liggen..

Ik ga jouw link in ieder geval even bekijken, iedereen alvast heel erg bedankt voor de hulp tot zover, ik hou jullie op de hoogte!

Je weet wel hoe Hijackthis werkt?
Op mijn link kan je alle info vinden en als je daar je log plaatst helpen experts in Hijackthis je stap voor stap verder. Let wel op want het kan even duren ( tot een week) voordat je log bekeken is. Ze hebben het daar erg druk maar wel erg goed!

Als je wil weten of er zaken niet kloppen kan je een oppervlakkige analyse laten uitvoeren op http://www.hijackthis.de/

Ga echter niet zelf dingen verwijderen of fixen voordat je antwoord heb van de experts!

Ja, er gaat echt een wereld voor me open!! Er zitten geen echt "nasty" zaken op en ik kan 2 onnodige zaken verwijderen volgens deze analyse, maar ik wacht er nog maar even mee tot ik bericht heb via het andere forum...het zal de eerste keer niet zijn dat ik belangrijks weggooi :p

Ja, zeker niet zelf gaan klooien....
Rustig afwachten. Ik hoor graag wat er uitkomt.

Het lijkt mij een DNS probleem. Kijk eens in je hosts file, staan daar geen gekke verwijzingen in? Als je ipconfig /all doet, welke ip adressen staan er dan bij de DNS servers?

Het probleem is opgelost, alleen heb ik geen idee hoe dat gebeurd is. Ik zit op een netwerk, en na een blikseminslag (echt waar) hadden we problemen met de (het?) modem, bij overschakeling op nachtstroom zaten we steeds om 11 uur 'savonds zonder internet. Ik heb me laten vertellen dat we nu een router hebben en sindsdien is het probleem verholpen, vraag me niet hoe... bedankt allemaal voor de hulp, helaas heeft het verhaal geen spannende afloop gekregen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan