Kan sinds kort niet meer aanmelden op MSN 7.5

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonyb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2008
Berichten
4
Hallo,

Ik heb Windows XP Pro en ik gebruik MSN 7.5. Maar sinds kort kan ik me op MSN 7.5 niet meer aanmelden. Ik krijg steeds het volgende bericht te zien: "Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw. 81000395."

Terwijl ik al sinds lange tijd MSN 7.5 op compatibiliteitsmodus 'Windows 2000' heb ingesteld en het in deze toestand altijd perfect heeft gelopen.

In mijn AVG antivir (version 8.0.138) staat alles correct ingesteld, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook al eens AVG antivir uitgeschakeld om te zien of het aanmelden op MSN 7.5 wel lukt, maar ook dat boodt geen soelaas.
En ik heb ook al eens MSN 7.5 geheel van mijn schijf verwijderd en het daarna weer opnieuw geïnstalleerd maar ook dat heeft niet geholpen.

Weet iemand hoe ik dit probleem effectief kan oplossen?

Alvast bedankt!

- sonyb -
 
WELKOM OP HELPMIJ

proeer dit eens?

Open het controlepaneel van AVG antivus 8.0
ga naar extra en dan naar geavanceerde instellingen
ga dan naar webshield en vervolgens naar expresberichten
zet het vinkje bij MSN bescherming uit
klik op toepassen en alles moet weer werken

succes
 
Je zou ook (tegen je zin misschien) de nieuwe Live Messenger kunnen proberen, na deïnstallatie van versie 7.5. Misschien betekent de foutmelding wel dat Microsoft nu ook onder W2000 compatibility modus verbindingen vanaf versie 7.5 niet meer ondersteund.

Tijs.
 
Nog bedankt voor je antwoord Tijs.

Je gaf aan dat ik wellicht WLM zou kunnen proberen, maar dat is nu juist wat ik persé niet wil omdat ik WLM een heuse onding vind. Ik heb het eind vorig jaar wel 10 x op mijn systeem gehad maar telkens als ik een berichtvenster van een van mijn contactpersonnen open wilde maken vloog het er direct weer uit, zonder aankondiging van enige foutmelding.

Met MSN 7.5 weet ik precies waar ik aan toe ben terwijl ik het bovendien helemaal naar mijn hand heb ingesteld.

Eigenlijk ben ik meer op zoek naar een oplossing wat het huidige probleem met MSN 7.5 kan opheffen zodat ik gewoon verder ermee kan blijven chatten.

Vooralsnog is WLM voor mij absoluut geen optie.

Als je toch nog een slimme mogelijkheid weet op dit probleem op te lossen dan hoor ik het graag van je of van iemand anders.

vr. grtn,

- sonyb -
 
WELKOM OP HELPMIJ

proeer dit eens?

Open het controlepaneel van AVG antivus 8.0
ga naar extra en dan naar geavanceerde instellingen
ga dan naar webshield en vervolgens naar expresberichten
zet het vinkje bij MSN bescherming uit
klik op toepassen en alles moet weer werken

succes

Hoi, deze oplossing werkt perfect ,maar nu staat er onderin de taakbalk wel een uitroepteken bij het avg logo, is dit weer terug te zetten naar het normale logo, maar dat webshield uitgeschakelt blijft?
 
Hallo frankwannet,

Ik wil je nog bedanken voor je reactie.
Echter helaas komt de procedure die je over AVG antivirus 8.0 beschreven hebt
niet overeen met de 'AGV Anti-virus Free Edition version 8.0.138' die ik heb. Althans de opties "Webshield" en "Expresberichten", evenals een selectievakje met de aanduiding "MSN bescherming" staat er bij de versie die ik van AVG heb niet bij.

Het zou me anders wel een deugd zijn geweest als ik het probleem
van MSN 7.5 op deze manier heb kunnen oplossen.

Maar toch nog bedankt voor de moeite.


vr. grtn.

- sonyb -
 
hej, ik wilde hier nog even op reageren gezien ik ongeveer hetzelfde heb als de bovenstaande mensen.

mijn situatie:

als ik me aanmeldt, krijg ik deze foutcode:
"Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw. 81000395."
met mn verbinding is niets mis, want
A) het internet doet het, en
B) mn andere email adressen werken. Hotmail werkt ook bij de desbetreffende email adres

ik heb vanalles geprobeerd maar hij wil me niet inloggen.
kwa security programma's heb ik AVG 7.5.526, maar daar zit geen Webshield in, wel een Resident Shield, die ik inmiddels uitgezet heb. werkt ook helaas niet.

sinds een paar dagen terug begon de ellende, maar kon ik erna op met eBuddy. toen *ineens* kon ik weer op msn, en een paar uur later ineens niet meer, en ook niet meer met eBuddy..... :confused:

kan iemand me helpen ? - is dit ECHT een server error van MSN ?

dank
 
msn aanmeldprobleem... gewoon elke dag blijven inloggen

Hallo pith,

Het aanmeldprobleem met MSN 7.5 is bij mij ineens weer vanzelf opgelost zonder dat ik op welke wijze ook maar eraan gesleuteld heb. Ik heb gewoon steeds elke dag weer geprobeert me aan te melden. En ineens vanaf vr. 25 juli jl. kon ik me op msn 7.5 gewoon weer aanmelden. Ik heb eerder natuurlijk wel eens vaker aanmeldproblemen gehad met dezelfde foutmelding dat de service tijdelijk niet beschikbaar is, maar dan duurde het hoogstens plm. gemiddeld één uur dat het zich vanzelf weer opgeloste. Maar dit keer heeft het bij mij 7 dagen geduurd voordat ik me weer normaal kon aanmelden.

Ik weet niet precies hoelang je dit aanmeldprobleem al hebt maar anders moet je gewoon elke dag blijven proberen je aan te melden. Dikke kans dat je zomaar ineens weer gewoon op de 7.5 kunt aanmelden, althans bij mij was dat immers wel het geval. Ik kan geen ander verklaring voor dit probleem bedenken dan dat Microsoft gewoon aan het morrelen is met de msn-diensten (service).

Wat ik hierbij nog ff bij wil opmerken is dat ik wèl eerder geprobeert heb om dit probleem op te lossen d.m.v. alle op dit forum aangeboden eventuele oplossingen van de mensen die hierop gereageerd hebben (waarvoor ik iedereen nog wil bedanken voor alle moeite). Maar helaas heeft niets geholpen. Logisch ook, het probleem ligt dus bij de diensten van Microsoft zelf!

Aldus nogmaals, gewoon elke dag blijven proberen om je op msn 7.5 in te loggen.


vr. grtn & veel suc6:thumb:,


- sonyb -
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan