Kan sommige programma's niet openen door internetbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haleboo

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2006
Berichten
71
Hallo:),

Mijn probleem:
Als ik winrar wil openen krijg ik de volgende melding:
"Vanwege uw internetbeveiligingsinstellingen kunnen één of meerdere bestanden niet worden geopend.":confused:

Deze melding kreeg ik ook toen ik de nieuwe adobe flash update voor mozilla wilde installeren en ik krijg hem ook als ik bij gebruikersaccountbeheer iets wil wijzigen.
Het probleem doet zich pas sinds een paar dagen voor.
Bij de melding staat ook een 'hulp' van windows die aangeeft dat je de beveiligingsinstellingen kan aanpassen.
Ik heb dat toen gedaan en toen werd m'n pc meteen gebombardeerd door trojans. Ik heb toen malbytes' anti malware geïnstalleerd en de trojans weer kunnen verwijderen, ook heb ik de beveiligingsinstellingen weer op standaard gezet.

Overige info:
Ik heb gebruikersaccountbeheer uit staan.

Een oplossing wordt zeer gewaardeerd :)

PC specs:
Windows 7 64 bit
6GB RAM DDR2 geheugen (2x1GB en 2x2GB, Kingston HyperX)
Intel Core 2 Duo processor 3.0 Ghz
MSI GTX260 Twin Frozr 896mb DDR3
 
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem.

Hoe krijgen we dit opgelost?
Is dit een virus?
 
Er zijn niet veel dingen over te vinden op het internet. Als je zoekt op "Vanwege uw internetbeveiligingsinstellingen kunnen één of meerdere bestanden niet worden geopend." krijg je maar enkele resultaten.
daaronder vallen 2 fora topics die niet opgelost zijn.
 
Ik heb de gratis progs anti-malware en superantispyware laten lopen maar blijf toch nog dit probleem houden.
Ik heb ook iets gevonden over het sshnas21.dll, dit is bij mij ook zichtbaar iw geweest maar die melding is nu weg na het laten lopen van de programma's van hierboven.

Moet toch een oplossing voor zijn...
 
Ik heb geen malware of virussen. En als ik me via een ander gebruikersaccount aanmeld dan krijg ik de meldingen niet.

Ben dus bang dat het gebruikersaccount beschadigd is.
Maar nu?

Ik wil deze namelijk echt niet kwijt...
 
oke, dat is misschien wel handige informatie, dat het aan het account ligt. Ik heb op mijn pc alleen maar 1 account dus ik kon niet checken of het op iemand anders account ook is.
Ik heb mijn pc ook gescant met malbytes, kaspersky, TFC dus het ligt inderdaad niet aan spyware of infecties.
 
Je kan proberen een ander account te maken. Ik ben op dit moment bezig mijn oude account te kopieren naar een nieuw account. Ik laat straks wel weten of dit werkt.
 
Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc Ga naar :

  • Gebruikersconfiguratie ->
  • Beheersjablonen ->
  • Windowsonderdelen ->
  • Internet Explorer ->
  • Onderdeel internetopties van het Configuratiescherm ->
  • Zone internet ->
  • Programma's en onveilige bestanden starten

Kijk welke configuratie-instelling hier staat!


Tip: Kijk ook (bij punt VI) bij:
  • zone lokaal intranet en
  • zone lokale computer..
 
Laatst bewerkt:
Ok, zet je de vraag op opgelost in de donkerblauwe werkbalk boven de titel en het tekstvak?
 
Bedankt! helemaal perfect. Ik moest bij elke de instelling van "Programma's en onveilige bestanden starten" op bewerken drukken en dan inschakelen en nu doet alles het weer!
:thumb::thumb::thumb:
Ik zet m op opgelost

Toch vaag dat ie dat opeens deed.:confused:
 
Nog niet opgelost

Via veilige modus kom ik in een Shell. Daar kon ik de gpedit.msc in een heel ingewikkeld pad vinden, openen wil niet. Bestand gekopieerd naar system32, opnieuw opgestart. Windows kan nu wel vinden, maar niet uitvoeren, want ik krijg dezelfde melding "Vanwege uw internetbeveiligingsinstellingen kunnen één of meer bestanden niet worden geopend."

Beveiliging is laag, Windows Firewall is uitgeschakeld. Een andere account werkt ook niet, allemaal zelfde foutmelding. Ik kan geen Word/IE/TotalCommander/Shell etc... meer openen, alleen Explorer (verkenner) werkt nog.

Nog meer suggesties?

Windows7 32-bit Home op een HP-laptop G62
 
Rechtsklik op het bestand -> tabblad Eigenschappen -> Klik op "Blokkering opheffen"
 
Topic is al bijna een jaar oud.
Ik adviseer je gewoon een eigen nieuw topic te maken.
Deze sluit ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan