kan soms krant niet meer lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
de links naar artikelen in kranten werken sinds een paar dagen vaak niet meer; meestal wel als ik het adres kopieer, alles sluit en het adres dan in het venster van een lege pagina van de IE7 kopieer; ligt niet aan de kabel, want geen probleem bij andere PC op het (thuis)netwerk; lijkt wel verstopping

bedankt voor reaktie!
ja, maar de letters van bovengenoemde melding staan er onvolledig op, alleen het bovenste gedeelte; lukte i v m file-grootte niet om een screenprint mee te sturen.
Denk inmiddels, dat het niet specifiek om de werking van die links gaat; heb me gerealiseerd, dat mijn XP-pc plotseling heel traag is geworden en de afgelopen dagen al een paar keer is vastgelopen; heb mijn schijf al opgeruimd en de Windows volume foutcontrole uitgevoerd; wat verder te proberen??

Laatst bewerkt:
bedankt voor reaktie!
ja, maar de letters van bovengenoemde melding staan er onvolledig op, alleen het bovenste gedeelte; lukte i v m file-grootte niet om een screenprint mee te sturen.
Denk inmiddels, dat het niet specifiek om de werking van die links gaat; heb me gerealiseerd, dat mijn XP-pc plotseling heel traag is geworden en de afgelopen dagen al een paar keer is vastgelopen; heb mijn schijf al opgeruimd en de Windows volume foutcontrole uitgevoerd; wat verder te proberen??

Dan zou ik eens op virussen en spyware gaan scannen.

Ben ik inmiddels mee bezig; problemen zijn al minder:thumb:

Heb inderdaad virus gevonden en geneutraliseerd; gedrag van pc lijkt weer normaal; de links naar kranteartikelen, bij 2 verschillende kranten, werken nog steeds niet; iemand enig idee???

Inmiddels (zelf) uitgevonden dat het probleem waarschijnlijk ligt aan de firewall van de router in mijn (thuis-)netwerk.

Laatst bewerkt:
Het lag aan de instelling van de MTU = Maximum Transmission Unit van de router; zegt iets over de maximale grootte van de pakketjes informatie, die worden behandeld. Lijkt ook te maken te hebben met de kwaliteit, inklusief bezetting, van de kabelverbinding.
Na verlaging van (standaard) 1500 naar 1392 is dit probleem opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan