Kan soms niet versturen.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Soms heb ik het voor dat ik een mail in het Postvak uit niet kan versturen. In de kolom Pictogram staat dan een icoontje van "een blad papier en een potlood". Er moet een icoontje van een "papieren vliegtuigje" staan om het te kunnen verzenden.
Maar ik heb geen idee hoe ik die status kan veranderen.
Het lijkt alsof die mail nog in bewerkingsmodus staat, maar dat is ie niet. Overal gesloten en in enkel nog (gesloten) te zien als een regel in Postvak Uit.

Mijn workaround is nu dat ik die mail doorstuur. Alle geadresseerden staan dan nog steeds correct in de adressenbalk en er verschijnt nu een tweede mail in Postvak uit mét "papieren vliegtuigje". Die kan ik versturen en daarna die met het "blad papier en een potlood" verwijderen.
Een workaround die werkbaar is, maar toch nieuwsgierig waarom het hier fout loopt.

Heb je wel een goed en geldig e-mailadres van de geadresseerde ingevuld?

En om welke Outlook gaat het?

Dag Aar,
zeker een geldig adres. Want bij doorsturen kan deze meteen verstuurd worden.

Het gaat over Outlook 365 geïnstalleerd op 1 laptop en 2 desktops en overal bij momenten dit gedrag. Kan niet bepalen welke momenten want zie er geen structuur in.
Bericht automatisch samengevoegd:

Misschien toch een aanknopingspunt gevonden. Ik opende daarnet Mail op mijn iPhone en daar stond die mail nog in Concepten. Terwijl ik helemaal niet met de GSM bezig was op het moment dat ik de mail schreef en wilde sturen.
Misschien deed iPhone Mail even een check op de achtergrond en zag hij dat ik bezig was met het opstellen van een mail en plaatste die in Concepten. En op het moment van versturen op de desktop wist Outlook dat die nog “ergens” open stond omdat Mail nog niet gesynchroniseerd was.
Een aanvaardbare logica?

Als ik dit gedrag nog eens voor heb, dan ga ik eens kijken of hij in Mail op iPhone nog in Concepten staat. Zo ja, daar verwijderen en kijken of het opgelost is op de desktop.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan