Kan sp2 niet runnen vanf cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik heb een engelse versie van service Pack 2 voor XP gedownload (die had ik ook nodig) en gebrand op cd-rom. Nu stop ik deze cd-rom in de betreffende pc en dubbelklik op het bestand en zie de melding dat het geen geldige Win32 toepassing is! Ik heb nu bij 3 verschillende sites het Service Pack gedownload (w.o. Microsoft) en gebrand en bij alledrie de cd's krijg ik dezelfde melding. Ik heb ook al 2 verschillende cd-romspelers geprobeerd en op verschillende snelheden gebrand en ook al met of zonder multisessie, geen bevredigend resultaat. Ook heb ik het bestand van cd-rom gekopieerd naar de HD van de computer en vanaf die locatie geprobeerd te runnen, ook niet! Hoe kan dit nu? Het ljikt erop alsof er bij het branden iets fout gaat, maar wat? Wie heeft er een idee?

Probeer het eerst eens met deze, lijkt raar, want deze is juist voor SP2, maar het lijkt erop dat je geen autoexec.nt etc. hebt.

Ik heb het gedownload en wat moet ik er nu precies mee doen? Op de btreffende pc zetten of samen met SP2 op cd-rom branden. Het is namelijk een klein bestandje dat ik wel kan runnen, maar wat gebeurd er vervolgens?
p.s. vergeten erbij te zeggen dat ik de zojuist gebrande cd-rom met SP2 ook niet kan runnen op de pc waar SP2 al op staat (is andere pc) Op geen enkele andere pc trouwens!

Laatst bewerkt:
Het is gewoon en patch bestand om het 16bits subsysteem te laten werken, gewoon draaien vanaf de comp.

Helaas, het werkt niet. Het vreemde is dat service pack 2 direkt runnen, vanaf de HD op de computer waarop ik het ge-download heb, wel gaat. Maar eenmaal gebrand op cd niet meer, op geen enkele pc dus. Nu zou ik natuurlijk mijn HD in de andere computer erbij kunnen zetten, maar dan moet ik weer kasten openschroeven enzo. Dat wil ik als laatste optie nog wel doen. Ik snap alleen niet dat het dus blijkbaar bij het branden misgaat. Ik heb zelfs van SP2 eerst een image file gemaakt en vervolgens de image gebrand naar cd, ook dan lukt het niet (geen geldige win32 toepassing).

erbicom zei:
Helaas, het werkt niet. Het vreemde is dat service pack 2 direkt runnen, vanaf de HD op de computer waarop ik het ge-download heb, wel gaat. Maar eenmaal gebrand op cd niet meer, op geen enkele pc dus. Nu zou ik natuurlijk mijn HD in de andere computer erbij kunnen zetten, maar dan moet ik weer kasten openschroeven enzo. Dat wil ik als laatste optie nog wel doen. Ik snap alleen niet dat het dus blijkbaar bij het branden misgaat. Ik heb zelfs van SP2 eerst een image file gemaakt en vervolgens de image gebrand naar cd, ook dan lukt het niet (geen geldige win32 toepassing).

Je hebt dat bestand toch wel eerst uitgepakt? en toen gebrand? of image gemaakt?

Je bedoelt het SP2 bestand? dat heb ik gedownload van de Microsoft-site en eerst gewoon gebrand op cd, dat kan ik dus niet runnen op de andere pc met XP pro engelse versie, maar ook niet op de pc waarmee ik het juist heb gebrand. Run ik datzelfde bestand direkt van de harde schijf waarop ik het heb opgeslagen/gedownload, dan gaat dat wel. Maak ik van DAT bestand tenslotte een image (iso) en brand ik de image naar cd-rom, doet hij het ook niet, zowel op de pc waarop ik het heb gedownload en gebrand als de pc waar het eigenlijk op geinstalleerd moet worden. Strange.....

Laatst bewerkt:
Hú, een dat bestand?:confused: :D het is een selfextracting exe file, die kun je uitpakken met een willekeurig decrompressie toolje, Winrar, b.v.

Hier kun je hem downloaden, maar het kan ook via de windows update, hoor.

Dus eerst uitpakken en dan de bestanden branden, zoals ik al eerder aangaf.

Laatst bewerkt:
Oeps, sorry. Het is geen .DAT bestand, ik wilde alleen een klemtoon leggen op het betreffende bestand. Ik bedoelde dus te zeggen dat ik van het gedownloade bestand (Service pack 2 blabla.exe) blijkbaar geen kopie kan maken op cd-rom, dan is het niet meer executable (geen geldige Win32 toepassing). Ik dank dat ik dus maar de harde schijf van de ene naar de andere pc breng en dan sp2 ga installeren. Maar wel errug vaag hoor......

erbicom zei:
Het vreemde is dat service pack 2 direkt runnen, vanaf de HD op de computer waarop ik het ge-download heb, wel gaat. Maar eenmaal gebrand op cd niet meer, op geen enkele pc dus.
Sommige programma's voeren niet uit vanaf cd. Als je het van de cd kopieëert naar de harde schijf van de computer die het nodig heeft en dan uitvoert, werkt het dan?

Heb je na het downloaden de blokkering opgeheven? Maar dat werkt alleen onder Sp2 dus dat is het waarschijnlijk niet. :)

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Ik had inderdaad ook al geprobeerd om het bestand te kopieeren van cd naar de HD, maar helaas werkte dat ook niet. Maar ik heb het opgelost inmiddels, van een kennis heb ik de originele Engelse cd-rom van Service Pack 2 gekregen en die geinstalleerd en het staat er eindelijk op!! Ieder geval bedankt voor jullie hulp en tips!
Maar vreemd blijft het wel.....:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan