kan spraakserver niet initialiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonas84

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Berichten
12
Hallo!

Ik heb de talencursus "Vanzelfsprekend Spaans 7.0" van TLC Domus (nu mindscaping) terug uit de kast gehaald. Telkens als ik het programma opstart, komt er een melding: "Kan spraakserver niet initialiseren." Er wordt ook nog iets gezegd over een database die niet gevonden kan worden met daarachter "LSSE". Het programma heeft vroeger altijd goed gewerkt, maar nu blijkt er dus iets mis te zijn. Weet iemand raad?

Alvast bedankt!
Jonas :)
 
De nada :)

Lo siento que la cosa no esta solventando..
Así tienes que esperar por la repuesta de mindscaping :confused:
 
De nada :)

Lo siento que la cosa no esta solventando..
Así tienes que esperar por la repuesta de mindscaping :confused:

Sí, estoy esperando... Espero que mindscaping me dé la solución, de prisa.
Pero he instalado el programa en mi laptop y allá marcha. El laptop tiene Windows XP también y no hay problemas. Ahora puedo aprender el español. :D

Muchas gracias para la ayuda.

Saludos,
Jonas
 
Vale!! :)

Als die op de laptop wel werkt zou het eens goed kunnen dat ie de Speech engine van Office gebruikt en dat je die (nog) niet hebt geïnstalleerd.. Heb je Office er wel op zitten moet je eens via de configuratiescherm softwarelijst op aanpassen klikken en programma onderdelen toevoegen.
De Office CD er in en kijken of je bij "Office Shared Features" bij "Alternative User Input" de speech engine installeren als "Run from this computer"..

Deze feature is vanaf Office xp en later beschikbaar in elk Office paket of deze voor elk paket de zelfde termen gebruikt als dat ik heb aangegeven weet ik niet. Ook niet hoe dat bij de Nederlandse versie heet maar dat zal wel te vinden zijn als het beschikbaar is op de cd.

http://support.microsoft.com/?scid=kb;nl;306537&x=7&y=12
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op beide computers Office 2003 geïnstalleerd, van dezelfde cd. De computer, waarop Spaans niet werkt, vindt bij de onderdelen die je genoemd hebt, niets wat met spraak te maken heeft. Ik ben dan even verder gaan snuffelen, maar nergens staat er iets over spraak of spraakherkenning. Dan ben ik verder gaan kijken op de site van microsoft om spraakherkenning te installeren vanuit Office 2003. Daar zou ik onder "Extra" "Spraak" moeten terugvinden, maar dat was niet het geval. Dan heb ik "Spraak" via "Aanpassen" zelf toegevoegd, maar als ik erop klik, gebeurt er niets.
Is er nergens van het internet spraakherkenning te downloaden ofzo?

Nog eens bedankt voor je reactie alleszins! :)

Groeten,
Jonas
 
Ik heb eerder het idee dat het aan de installatie files van de cd-rom ligt die op je c schijf zijn geïnstalleerd.. Daar het programma de melding geeft de Database niet te kunnen vinden en daarom de speech server niet kan initialiseren.

Ik vermoed dat Mindscape dit ook regelt via een .ini file die in de map van mindscape zit op je c schijf.. Zo'n .ini file bevat veel configuraties van het programma o.a als er verschillende taalpaketen geïnstalleerd zijn, elk paket zijn eigen database heeft en een eigen regel in de ini file met het juiste adres naar de database. Zo'n ini file kan je dubbelklikken en opend dan met kladblok daarin vind je dan allemaal codes en rare afkortingen (dat maakt het missien wat moeilijk want ik kan die programmaas niet) bv. DBES002= %system%\Mindscape\database\es waar DB voor database kan staan ES voor spaans en =%system%\mindsc... het adres van de database..

Maar goed om een lang verhaal kort te maken zoek die ini file(s) eens op in de map van mindscape en vergelijk die eens bij beide computers en pas ze zonodig aan als je afwijkingen ziet.. Je kan natuurlijk ook de gehele ini file van de laptop eventueel op floppy zetten en terug kopieeren naar de desktop.. (je kan hem natuurlijk ook naar jezelf e-mailen als je geen floppy hebt)
:confused:

:)
Hier heb je een voorbeeld van een andere firma voor taalcd's die een gelijke eror behandelen met het aanpassen van de ini file..
http://support.broderbund.com/fix.asp?isid=29905&prog=1294819933&printer=1
 
Laatst bewerkt:
Ik ben naar de ini files op zoek gegaan en er staan maar drie ini files op de harde schijf, nl. unwise.ini, SRUninst.ini en Lts.ini.
De eerste laat 69 messages zien van deïnstallaties e.d.; de tweede zegt: "[Database]
DBName=LSSE" en de derde zegt: "[Init] AGCSupport=No"

Dus de enige ini file die iets met databases te maken heeft, is die van uninst (wat volgens mij uninstall wil zeggen). Dus ik vrees ervoor dat het iets met de ini files te maken heeft. Kan het nog over andere files gaan, misschien? Ik ga straks ook nog eens op de site van mindscaping op zoek naar meer info en ik ga ook de files van mijn laptop uit de map op de harde schijf kopiëren naar de map op deze pc.

Ik hou u op de hoogte... ;)

Groeten,
Jonas

PS: De helpdesk van mindscaping heeft nog altijd niets van zich laten horen... :confused:
 
Ik heb de hele map van de laptop gekopieerd naar mijn pc, maar het wil nog niet werken. Dezelfde foutmeldingen blijven komen.

Van de helpdesk nog altijd niets gehoord...

Groeten,
Jonas
 
Hoi !

Misschien wat offtopic:

Microsoft spraakherkenning werkt alleen in Office Engels, Chinees en Japans !

Dus niet in Nederlands en/of Spaans.


Greetz,

Harry.
 
:cool: probeer dit eens

Patch downloaden en compatibiliteitsmodus op Win98-Me zetten.




Het gebruik van de compatibiliteitsmodus voor Windows-toepassingen biedt een oplossing voor een groot aantal problemen met de uitvoering van oudere programmaversies. Als een programma niet volgens verwachting werkt, is het beter om dit in een van de mogelijke compatibiliteitsomgevingen uit te voeren. Ga als volgt te werk als u een programma in Windows XP wilt uitvoeren in de compatibiliteitsmodus voor Windows-toepassingen: 1. Klik met de rechtermuisknop op de koppeling van het programma dat u normaal wilt laten functioneren.
2. Klik op Eigenschappen.
3. Klik op de tab Compatibiliteit.
4. Klik op Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren en selecteer een van de volgende opties:

• Windows 95
• Windows 98
• Windows NT 4
• Windows 2000

:cool:
 
Hallo!

Ik heb de talencursus "Vanzelfsprekend Spaans 7.0" van TLC Domus (nu mindscaping) terug uit de kast gehaald. Telkens als ik het programma opstart, komt er een melding: "Kan spraakserver niet initialiseren." Er wordt ook nog iets gezegd over een database die niet gevonden kan worden met daarachter "LSSE". Het programma heeft vroeger altijd goed gewerkt, maar nu blijkt er dus iets mis te zijn. Weet iemand raad?

Alvast bedankt!
Jonas :)

Ik heb Exact hetzelfde probleem, maar denk niet dat Jonas84 dit ooit gaat lezen!? Ben benieuwd of het inmiddels is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan