kan spyware niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wilde al antwoorden Bugs Bunny, want ik heb inmiddels inderdaad al begrepen dat het een false positive is van Adaware en verder zie antwoord van expert Buffy. :)

False positive? Dan ken je het programma niet..
In neem aan (nickname) dat vraag steller gek is op privacy. Dus ik zou maar eerst kijken als het progje niet op de PC zit (opstart lijst)..
Een 'expert' weet nooit alles... soms heb je ook nog konijnen of falco's die e.e.a. weten ;)

succ6 verder :cool:

Geplaatst door Bugs Bunny
False positive? Dan ken je het programma niet..
In neem aan (nickname) dat vraag steller gek is op privacy. Dus ik zou maar eerst kijken als het progje niet op de PC zit (opstart lijst)..
Een 'expert' weet nooit alles... soms heb je ook nog konijnen of falco's die e.e.a. weten ;)

succ6 verder :cool:

Hallo, ik zuig dit niet uit mijn duim hoor. Ik ken die keylogger. Ik weet ook hoe die opgespoord en verwijderd kan worden. Ik zou nooit beweren dat dit een false positive is, als ik het niet zelf had onderzocht en er 100% zeker van was. Bij Lavasoft zelf weet men inmiddels ook dat dit een false positive is.

Zet mensen nu niet op het verkeerde been, alsjeblieft. Als Win98 gebruikers het door AdAware als "Spyware.AdvancedKeyLogger Object" aangeduide bestand gaat verwijderen, verwijdert men een belangrijk systeembestand en ontstaan er problemen.

Hoi Buffy,

Bedankt voor je reactie.

Je zegt dat ik het volgende moet fixen:
O4 - HKLM\..\Run: [rpgac4l8] C:\WINDOWS\SYSTEM\rpgac4l8.exe

(Heeft dit dan te maken met het AdvancedKeyLogger-bestand?)

Kun je me svp even duidelijk uitleggen hoe ik dit het beste kan doen?
Ik ben een leek op dat gebied en het is de eerste keer dat ik HiJackThis gebruik.

Moet ik HJT weer laten scannen en dan de bovenstaande regel wissen?

En als ik daarna Ad-Aware weer laat scannen, krijg dan geen melding meer over de AdvancedKeeyLogger?

Dank je wel voor je adviezen!

Heb een logfile van HJT en een log van Ad-aware opgestuurd naar het ASO-forum.

Moest 1 regel verwijderen uit de HJT logfile.
Advies was verder niets te doen aan de AdvancedKeyLogger, omdat het een vals positieve melding was van Ad-aware, dus een foutje van hun kant, en zeker niet verwijderen, omdat het in een windows-map zit, wat je niet moet verwijderen, omdat anders je windows misschien niet meer goed werkt.

Dus wachten totdat Ad-aware de fout heeft hersteld en verwerkt via zijn updates!

in ieder geval bedankt voor jullie reacties/ adviezen ;)

probleem opgelost

Inderdaad… Adaware update van 28/12/2005 gedownload, en de melding verschijnt niet meer.

Gelukkig maar! :thumb:

Hoi,

Het is idd weer in orde dankzij de updates van Ad-Aware!

Iedereen bedankt voor de hulp!

Groet, Gekopprivacy.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan