Kan SQL server niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan68

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
Ik gebruik nu Visual basic 2010 zins ik een 64bits machine met windows 7 bezit
Nu ben wat met data base's aan het stoeien en loopt tegen het volgende probleen op
Ik wil een nieuw project opstarten met een sql Data base met die zegt direct al dat de SQL Server niet kan worden gevonden (error26)
heb eerst SQL2008 express gedownload en geinstalleerd later nog SQL 2008 SQL Manager later nog SQL server2008 SP! en SP2 maar niets help
wie kan mij op de goede weg helpen
Wat doen ik Fout of wat gaat er fout ?
gr jan

Hoi,

Wil je alsjeblieft een beetje op je Nederlands letten?

En wij kunnen vanuit onze computers niet zien wat jij op jouw computer aan het doen bent, dus zien wij ook niet of je iets fout doet, en wat je dan fout doet. Daarvoor zal je toch iets meer informatie moeten geven. Je zal bijvoorbeeld beter moeten aangeven wanneer het probleem zich precies voordoet, met eventueel de code waarbij het fout gaat erbij. Een foutcode zegt namelijk helemaal niet veel. Alleen welke fout het is. Zonder details... En die zouden we juist nodig hebben.

MartinJM

Hallo Martin
Duidelijk. maar er staat toch echt.
ik wil een nieuw project opstarten met een SQLdatabase dus
Open ik een nieuwe windows form applicatie,dan add new data source,
in het data source Configuration scherm kies ik voor een database,daarna dataset,
en omdat ik een nieuwe database wil maken kies ik voor new connection
En nu komt het ,in het schermtje "add conection" veranderen we de datasource d.mv change knop
naar microsoft SQL server database File
terug komend in het schermtje add Connectie vullen we een naam in van de database die we willen maken.
drukken op OK een popup schermtje zegt dan deeze database niet bestaat en vraagt of deze dan moet worden gemaakt?
Druk op de knop Ja we wachten dat tientallen seconden en een nieuw popup schermtje verteld ons dat

"A network-related or instance-specific Error occurred while establishing a connection to Qsl Server.
The Server was not found or was not accessible verify that instance name is correct and that the SQL Server is configured
to allow remote connections.
(provider: SQL network interface,error26,Error locating Server/Instance Specified)

hoop dat ik alles zo duidelijk hebt gemaakt ......liefst zou ik de bijhorende schermen hebben afgedrukt maar weet niet hoe dat moet sorry
gr jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan