Kan stuurprogramma usb niet bijwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik wilde vanmorgen mijn printer (HP PSC1350 all in one) installeren, maar kreeg de melding dat dit niet kon door een usb probleem. Op het mobo (asus P4B) zitten 2 usb aansluitingen en in een daarvan zit de muis. Die werkt wel. Gezocht in microsoft help en daar stond het probleem wel beschreven. Aangeraden werd om naar apparaatbeheer te gaan, op usb controllers te klikken, en vervolgens het stuurprogramma bij te werken.
Probleem is: onder apparaatbeheer is helemaal niks van usb te vinden, dus stuurprogramma bijwerken wordt moeilijk.
mvrgr. Martin.

Hoi !

Bij "Apparaatbeheer"staat helemaal onderaan "USB-Controllers"!

Als je darop klikt komen de aanwezige USB-apparaten te voorschijn.

Greetz,

Harry.

Dat is het probleem Harry, dat staat er juist niet. Maar de muis werkt wel gewoon op usb.

Hoi !

Da's vreemd, omdat ze blijkbaar wel werken !

Probeer es via configuratie-scherm - hardware of je de USB-controller zo kunt vinden.

Heb je wel je MOBO-drivers compleet geinstalleerd ?

Greetz,

Harry.

Ook via configuratiescherm niet. Drivers zou kunnen. Gelijk maar proberen.

Ik heb een paar keer geprobeert de drivers voor het moederbord (Asus P4B Rev. 1.03 van 2001 of 2002) te downloaden, maar pak blijkbaar telkens de verkeerde:o Ik kan de juiste drivers van dit mobo niet vinden. Als ik de webcam op de usb poort aansluit krijg ik alleen maar een zwak groen lichtje, maar de muis werkt wel op de usb poort. Usb-controllers is gewoon nergens te vinden.

Dat is moeilijk te zien, want op het mobo staat alleen: Asus P4B Rev. 1.03, FCC standaard. Het is ook een ouder moederbord (2001/2002). Als ik op jou link kijk, lijkt de P4B533-X er nog het meest op. Bij mij zitten er 3 geheugenbanken op. Verder staat er niets op het bord en dat maakt het juist zo moeilijk. In de bios staan de controllers aan.

Sorry Harry, maar wat is een post scherm, en hoe kan ik dat bekijken?? Zit nu nog op mijn werk maar ga dat straks (na een koud biertje) gelijk bekijken.

Link uitgeprobeert, maar dat werkt ook niet. Ik heb hem met de pause toets laten stoppen, maar niks te vinden. Everest gedownload, ook die geeft alleen aan P4B 03 2001 en niks meer. Mobo zelf nog eens afgeklapperd maar geen extra info over het type ofzo.
Wel nog gevonden dat 478 pin ? is en een Intel 845 Brookdale chipset. Maar verder is er niks te vinden.

Je hebt ook niet toevallig een A-merk pc?
Of is het een zelf bouw?

Nee het is een oude pc die ik van een kennis heb gekregen. Wel oud, maar zeer weinig gebruikt dus voor thuisgebruik (dochter) ruim voloende. Deze pc is toen kant en klaar gekocht bij Mycom. Maar daar hoef je na 5 jaar natuurlijk niet meer aan te komen:D
Hiervoor schreef ik dat de muis wel werkte in de usb poort, maar die bleek toch in de gewone aansluiting te zitten. Ik heb mij inmiddels een slag in de rondte gezocht naar meer info over het moederbord, maar verder als P4B 03 en mei 2001 kom ik niet.

YES!! Dat is hem helemaal Harry:thumb: Ik heb me rot gezocht, waarom kan ik het niet vinden:confused: Ik zal de drivers installeren en dan maar hopen dat de usb het doet!! Mijn dank is wederom groot!

Ja Harry, dat is hem. Maar ook nu kan ik nog steeds de drivers niet vinden omdat daar alleen P4B staat en verder geen toevoeging ofzo.

Bij de PCI configuration in de bios moet je ook nog de USB Function op BOTH zetten.
Neem aan dat in de Advanced Menu de USB Legacy Support op auto staat.

Bij XP sp1 of 2 heb je geen drivers nodig, voor USB2, indien deze dat zijn, anders ook niet.

Het is een vrij oude pc dus het zal wel USB 1.0 zijn. Het draait (prima) onder windows xp met service pack 2. In de bios staat de usb op auto, nu nog even dat stukje zoeken waar het op both moet staan en dat proberen.

De usb functie op both gezet en verdraaid, HET WERKT!
bedankt voor alle info!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan