Opgelost Kan Toshiba laptop niet herstellen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

TheDragonAxew

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2024
Berichten
3
Beste allemaal,

Afgelopen zondag stond dit ineens op mijn laptop scherm:1000011436.jpg
Vervolgens had ik de keuze een hulpprogramma te gebruiken (zie afbeelding beneden) of geadvanceerde opties waarvan geen enkele effect had.
1000011435.jpg
Uiteindelijk koos ik voor Toshiba Recovery Wizard, maar na een waarschuwing sloot ik de wizard af. Heel dom, want sinds die tijd zegt ie alleen nog maar "No bootable device -- Please restart system" als ik de laptop aanzet.

Inmiddels had ik wel al mijn externe schijf een recovery device gemaakt.

Het boot menu ziet er nu zo uit (ik had Boot Order al veranderd via de Toshiba Setup Utility):

1000011490.jpg
Maar helaas krijg ik nog steeds die zelfde melding "No bootable device -- Please restart system" als ik de laptop opstart.

Dus ik begrijp er nou echt niks meer van... Is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien, of is dit de harde schijf echt niet meer te redden?
 
Er is een kans dat dat eerste scherm de installatie/upgrade van windows betreft en had u daar voor Verenigde staten toetsenbord moeten kiezen en was alles gewoon doorgegaan.
Om te zien of dat zo is maak dan de HD/SSD als bootdevice en herstart de pc.
Mogelijk is de installatieset/upgrade nog in takt.

Als dat niet werkt rest er volgens mij alleen nog de optie om een installatieset van windows te downloaden en windows opnieuw te installeren, Of heeft u soms een systembackup achter de hand?
 
Er is een kans dat dat eerste scherm de installatie/upgrade van windows betreft en had u daar voor Verenigde staten toetsenbord moeten kiezen en was alles gewoon doorgegaan.
Om te zien of dat zo is maak dan de HD/SSD als bootdevice en herstart de pc.
Mogelijk is de installatieset/upgrade nog in takt.
Nadat ik de wizard had afgesloten heb het eerste scherm nooit meer gezien... Dit was nog vóórdat ik de recovery drive had gemaakt.

Als dat niet werkt rest er volgens mij alleen nog de optie om een installatieset van windows te downloaden en windows opnieuw te installeren, Of heeft u soms een systembackup achter de hand?
1000011492.jpg
DIt stond in eerste instantie op de externe harde schijf voordat ik het een recovery drive had gemaakt. Het is allemaal van 31 januari 2018 (nogal out of date dus)
 
??
ik zie WindowsImageBackup van 16-1-2024?
Als die nog goed is op je externe schijf die terugzetten?
Heb je dat met EaseUS Todo Backup gedaan?
Dan moet je nog wel een bootstick met EaseUS Todo Backup erop hebben waarmee je de recovery kunt doen.
Heb je die?

Heb je alle data/mail atc al op een aparte schijf opgeslagen?
Anders heb je eerst een Win PE achtige stick nodig waar van je boot en dan eerst die gegevens nog redt van de C-schijf en eventueel ook nog de D-partitie op dezelfde schijf als de WindowsImageBackup er een is van de hele schijf en geen systeembackup is.
 
??
ik zie WindowsImageBackup van 16-1-2024?
Als die nog goed is op je externe schijf die terugzetten?
Heb je dat met EaseUS Todo Backup gedaan?
Dan moet je nog wel een bootstick met EaseUS Todo Backup erop hebben waarmee je de recovery kunt doen.
Heb je die?
Die datum is de dag dat ik alles van de externe die nu als recovery drive dient naar een andere externe had overgezet (en op het scherm te zien is)
Heb je alle data/mail atc al op een aparte schijf opgeslagen?
Anders heb je eerst een Win PE achtige stick nodig waar van je boot en dan eerst die gegevens nog redt van de C-schijf en eventueel ook nog de D-partitie op dezelfde schijf als de WindowsImageBackup er een is van de hele schijf en geen systeembackup is.
Ik heb geen recente backup helaas, omdat ik ook niet had verwacht dat dit ineens zou gebeuren zondag... Mijn mail heb ik alleen op mn telefoon.
 
@TheDragonAxew : Die gedacht heb je al heel lang, sinds 31 januari 2018...... tijd omdat eindelijk eens een keer los te laten, omdat crashes nu eenmaal bijna altijd onverwachts komen? Hoe wil je dat gaan voorspellen?
Tis maar een idee.

En nog data redden met een boot stick? Is dat nog nodig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan