kan trackingcookies niet definitief verwijderen!! HELP!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

schiedam1972

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hallo,

Kan iemand me svp helpen om definitief de trackingcookies van mijn pc te verwijderen. als ik scan online via Ewido worden er 12 trackingcookies gevonden. Die verwijder ik dan uiteraard. Als ik mijn pc opnieuw opstart dan vind Ewido ze weer. Dat gaat elke keer zo. Ik heb zelfs mijn PC al meerdere malen opnieuw helemaal geinstalleerd, maar het maakt niet uit. Ze blijven maar terug komen. Als ik mijn PC scan in safe-mode worden ze niet gevonden. Hoe kan dat?? Ik heb gescand met Ewido, AVG Anti-spyware, Hitmanpro, Spyware doctor en ga zo maar door. Ik weet het echt niet meer. Alvast bedankt voor de hulp. Mvg, Marco

Die trackingcookies zijn niet erg gevaarlijk hoor.
En je hebt allemaal programma's gebruikt, waaronder Hitman Pro, hou je die programma's allemaal op je pc of verwijder je ze daarna weer?
Want anders draaien er mischien wel een paar anti-spyware programma's mee op de achtergrond en mischien wel 2 anti-virusprogramma's.

En doe eens het volgende:

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt.

Die cookies, staan gewoon hier, C:\Documents and Settings\"gebruikersnaam"\Cookies\, wel in mapopties alles aan en uitvinken waardoor je ook alles kunt zien.

Bij mijn weten, is Ewido, AVG Antispy geworden, en Hitman PRO, niet best, om te gebruiken.

Bedankt voor de reactie. Ik had CCleaner al op mijn pc staan. Het gaat er mij om dat als de Trackingcookies zijn verwijderd ze weer telkens terug komen. Ik heb de indruk dat het mijn pc trager maakt of is dat niet zo? Welk anti-spyware programma kan ik dan het beste gebruiken?

Door trackingcookies zal je pc niet langzamer gaan lopen.

Goede anti-spywareprogramma's zijn bijv.:
- Spybot Search & Destroy
- Ad-Aware
- AVG Anti-Spyware ( vroeger ewido en meer dan alleen anti-spyware, kan ook veel trojans vinden enz. )

Hitman Pro is inderdaad niet goed om te gebruiken, omdat je geen controle hebt en er wordt vaak te veel verwijderd, wat soms gewoon goed is.
Veel mensen hebben juist problemen na installeren/gebruiken Hitman Pro.
Als je toch de programma's die in Hitman Pro zitten gebruiken, kan je ze beter apart downloaden en gebruiken.

En er worden heel vaak tracking cookies gevonden.
Ad-Aware spoort ze ook op en kan ze ook verwijderen.

En kijk eens bij de cookie-instellingen van IE of Firefox.
Daar kan je bijv. alle cookies blokkeren en sites toevoegen waarvan je wel cookies wil krijgen.
Of je kan instellen dat een cookie alleen voor de originele site mag komen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan