kan trojan niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoinico

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2004
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb windows ME, en gebruik MCAfee anti virus. Vandaag tijdens de scan vond ik "Geeneric VB.b", een Trojan. Ik heb geprobeerd het te verwijderen, en in quarantine te zetten, ik krijg echter de melding
"disk is write protected"
virus bevindt zich in C:\_RESTORE\TEMP\A0128089.CPY

Wie weet wat ik moet doen, of moet ik het zo laten??

Merci, Nico

Je moet naar de map die je aangaf gaan en daar de eigenschappen van de trojan aanpassen.
daar staat een vinkje bij alleen lezen. Als je die weghaalt moet je hem kunnen verwijderen.

Systeem herstel uitzetten, opstarten in veilige modus volledige systeem scan doen, opnieuw opstarten en systeem herstel weer aanzetten.

Start op in veilige modus en verwijder het dan. Zet wel je systeemherstel uit.
Zo moet het lukken.

Succes,
Raymond.

Geeneric VB.b

Heb je dat goed geschreven ?

Geplaatst door hoinico
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb windows ME, en gebruik MCAfee anti virus. Vandaag tijdens de scan vond ik "Geeneric VB.b", een Trojan. Ik heb geprobeerd het te verwijderen, en in quarantine te zetten, ik krijg echter de melding
"disk is write protected"
virus bevindt zich in C:\_RESTORE\TEMP\A0128089.CPY

Wie weet wat ik moet doen, of moet ik het zo laten??

Merci, Nico

Die map is de plaats waar Systeem Herstel van Windows ME zijn bestanden van herstel punten plaatst?
Zo ja, dan zou je Systeem herstel uit moeten kunnen zetten. Hiermee worden alle herstel punten verwijderd. PC opnieuw opstarten, en Systeem herstel weer aanzetten.
Doordat alle herstel punten zijn verwijderd, is ook de Trojan verwijderd.

leesvoer

Olav

probleem verholpen

Met dank,

systeem herstel uit, opstarten en de virus is weg. En o,ja... het moest zijn Generic, en niet Geeneric

Dank, Nico

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan