Kan tweede pc niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hado78

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Hallo allemaal
Ik heb een netwerk met een pc via een router op het internet en mijn laptop draadloos. Nu kan ik van mijn pc naar mijn laptop alle gedeelde mappen openen op mijn laptop. Maar van mijn laptop naar de pc(home) vind ik wel na zoek pc in net werk wel de pc maar ik kan niet verder ik de pc is niet toegankelijk vraag beheerder om bevoegdheden. Er staat lettelijk \\home is niet toegankelijk.U hebt mogelijk niet de juiste machtegingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de serverop als u weltweten of u toegangsmachteging hebt. en dan nog apart toegang geweigerd. Ook als ik de pc via een netwerkkabel aan sluit krijg ik de zelfde melding. Ook geprobeerd om de pc een andere naam te geven en andere mappen te delen ik kom niet verder dan de pc op het net werk maar kom niet in de mappen. Misschien geeft de aan vulling voor de div deskundigen mat meer houvast om mij te helpen een oplossing te vinden alvast mijn vr dank Hans

Laatst bewerkt:
luister eens naar de foutmelding:
- heb je de juiste bevoegdheden? (--> even aanpassen)
- zet eens gewoon een andere map in je afbeeldingen gdeeld( --> rechtskliken geavanceerd delen....)
- geef eens wat meer info vb welke os --> mac-/->windows (gaat bijna nooit goed , soms wel maar moet je al even geklooit hebben met de settings of een macbook air hebben)

Heb ik geprobeerd.maar het begint al bij zoek pc's dat lukt en daarna is het afgelopen.van de pc naar laptop geen probleem
op bijde pc staat w. xp sp3 ook met een directe kabel verbinding is de home pc niet te openen.
gr hans

probeer eens een printer te delen kijken of dat wel gaat zoniet dan staat server service niet aan.

maar ik ben weer vergeten hoe je dat moet aanzetten maar google is je beste vriend :D

Printer doet het wel dat is het vreemde van dit probleem. Nu maar afwachten misschien weet iemand de op lossing. alvast bedankt tot zover.
gr Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan