Kan tweede router niet benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

freecard

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
IK heb een netwerk met twee routers.
Router één is die van UPC de cisco epc 3925, router twee is de linksys wtr320n en daar staat dd-wrt op.
nu kan ik wel in de instellingen van de cisco komen met 192.168.1.1 maar de linksys is nergens te vinden.
Wie weet hoe ik daar in kan komen i.v.m de instelling.
alvast dank voor de adviezen.

kun je er ook niet in komen als je de pc via lan aansluit op de linksys.

klopt, dan lukt het nog niet.
wel de cisco kan ik dan benaderen.

Ik zal wat meer uileg geven mischien wordt het dan duidelijker.

Maar als ik de cisco in de bridge mode zet werkt niets meer.
en moet deze eerst weer in de routermode zetten om weer op internet te kunnenDir

Eigenlijk werkt het internet perfect op 2 ipad's,2 laptops draadloos,en één pc en één laptod via een usb van icudu de N300
Deze hangen voor een raam zodat de verbinding met de router in de woonkamer optimaal is.(usb-verlengkabels)
maar soms is de verbinding op volle sterkte maar schommelt de snelheid.
op dit moment is de snelheid 1mbps maar soms ook 0,28mbps of nog lager en het verschild soms ook
per pc en laptop en ipad.
Henk

1/Is de linksys met zijn wan-poort of met 1 vd lan-poorten op de Cisco aangesloten?
2/Staan de ip-adres instellingen vd pc die je aansluit op de linksys op DHCP?
3/Als je zegt 'het internet werkt perfect', weet je met welk toestel, de Cisco of de Linksys, de pc's en ipad's contact maken?

1 de cisco is via een lan poort aangesloten.
2 ze staan op DHCP
3 geen idee want als ik 192.168.1.1 in tik krijg ik de cisco ,daar heb ik het draadloze gedeelte uitgezet.
ik hoop dat zo duidelijk is

je antwoord op mijn eerste vraag begrijp ik niet. Heb je de wan-poort vd linksys WTR op de Cisco EPC aangesloten of heb je een lan-poort vd linksys WTR op een lan-poort vd Cisco EPC aangesloten?

sorry als het niet duidelijk was ,de cisco epc is aangesloten op een lan poort van de linksys wrt.
De cisco epc heeft alleen 4 aansluitingen voor een netwerkkabel en geen aparte wanpoort volgens mij.

log in op de Cisco EPC3925, ga naar pagina "Status" --> "Lokaal netwerk" --> klik op de button "client tabel DHCP" en post daar eens een screenshot van.

Die Cisco heeft ook een wlan poort anders had je geen internet.

Vemoedelijk is het ip adres van die Linksys ook 192.168.1.1.

Overigens werd er gevraagd of je met een PC op die Linksys kunt komen, je melde dat je dan op de Cisco kwam, logisch, alleen 1 pc rechtsstreeks aan de Linksys met die 192.168.1.1, dan wel?

dhcp client table.jpg
het gevraagde screenshot
De Cisco heeft geen wlan aansluiting maar een kabel aansluiting voor internet.
cisco epc 3925.jpg
Ook een laptop rechtstreeks op de linksys krijgt helemaal geen verbinding met de linksys
als hij op een lan of op de wlan aansluiting zit zowel het modem als de laptop worden als er een stekker wordt verwisseld
opnieuw uit en aan gezet
maar de linksys is niet te bereiken

Oeps, kabelinternet=idd geen wlan poort.( heb 'm zelf hier)

Via een lan poort alleen, probeer eens 192.168.100.1, 192.168.1.100 of 192.168.1.254 als deze alleen als bridge werkt.

geen punt.
Heb ook geprobeerd de Cisco in bridge mode te zetten maar dan krijg ik geen internet verbinding meer
de opgegeven ip adressen geprobeerd geven allemaal aan dat ze geen verbinding kunnen krijgen.
Heb ook cisco magic op de laptop staan als ik daar het netwerk opvraag krijg ik dit te zien
magic.jpg
Wat ik vreemd vind is al die netwerkapparaten 5 stuks.
Kan het modem (Linksys) stuk of gedeeltelijk stuk zijn ?

Niet geprobeerd met alleen een pc aan die Linksys en die ip adressen?

Je hebt die syslink al in bridge door die dd-wrt, dan werkt niets meer al je die Cisco ook in bridge zet, alleen miss nog "Radio" maar die gaat dat ook niet verder.

Heb hier die Cisco als bridge en de radio uit met erachter een dual-band Belkin Play erachter die alles verzorgd.

het adres van je linksys is 192.168.1.53. In de router-na-router setup dien je om gemakkelijk aan de linksys te geraken deze te configureren met een vast ip-adres dat buiten de DHCP-reeks ligt die door de Cisco EPC wordt toegekend. Deelt de Cisco bv. adressen uit tussen 192.168.1.10 en 192.168.1.100 geef de linksys dan een ip-adres 192.168.1.101 of hoger.

linksys 192.168.1.53 is het ip adres van mijn Linksys Nas
maar die is zonder problemen te bereiken en te gebruiken.
Wat is de router na router setup ik kom alleen in de Cisco en moet ik daar kijken of er nog een router is
Is het misschien een idee om alles los te koppelen en opnieuw op te tuigen
of een nieuwe modem te kopen .

ik wist niet dat je nog een ander linksys toestel had. Ik zou de linksys eens loskoppelen van de cisco en de stroom eraf halen. Koppel een pc met kabel op de linksys en maak zeker dat wireless op deze pc is uitgeschakeld. Zet de linksys terug op, wacht een 20-tal seconden en zet daarna ook je pc op. Krijgt je pc een adres toegewezen vanuit de linksys of krijg je een 169.254 adres?
Met router na router bedoel ik gewoon de koppeling van je linksys op je Cisco. Aangezien dit allebei routers zijn.

Gedaan zoals gevraag het ip adres is dan 169.254.80.144
Wat betekend dit ?

Grappig, de dhcp staat uit dus je dient een statisch ip adres te gebruiken op de pc/laptop waarmee je erop wilt komen.

ik denk dat een reset naar factory default vd linksys het laatste advies is wat ik kan geven. Eerder gemaakte instellingen in de dd-wrt firmware ben je dan natuurlijk wel kwijt.
@lange pier: is bridge mode de default status waarin dd-wrt staat als je die voor de eerste keer flashed in een router?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan