kan USB hardware niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
180
Ik heb een MP3 speler gekocht met USB aansluiting (Zelfs twee verschillende voor allebei mij zoontjes). Voor het installeren op XP zouden geen drivers nodig zijn.
Bij het installeren verschijnt de volgende foutrmelding "Een service-installatiesectie in dit INF bestand is ongeldig". Installatie dus niet gelukt.
Er zijn wel W98 drivers meegeleverd echter deze werken niet. Op de PC van mijn zoontje met W98 lukt het wel (met meegeleverde drivers). M.i.ligt het aan mijn XP omdat allebei de MP3 spelers (verschillende fabrikaten) dezelfde fout geven. Op de fabrikanten site zijn geen drivers voor XP beschikbaar.
 
Heb je een andere usb-poort geprobeerd?
Zijn er nog andere usb-apparaten op beide computers aangesloten?
Werken die wel goed?
Wat zijn de merken en typen van de spelers?
 
Er zitten andere USB apparaten op mijn PC, fotocamera, joystick, printer, webcam. Deze werken allemaal goed en gaven destijds ook geen problemen met de installatie. Ik heb andere USB poorten geprobeerd, echter zelfde resultaat.
De ene MP3 speler is een Sweex black sea, de andere een i.beat fun.
 
Wat die eerste beteft heb ik een artikeltje gelezen van een gebruiker. Deze schrijft dat het ding alleen USB 2 ondersteunt. Zo daar je probleem kunnen zitten ?

Ik zoek nog even verder.

edit : volgens Sweex is de usb interface compatible naar 1.0, dus daar zit het probleem niet.
 
Laatst bewerkt:
Wat de Sweex betreft ben ik "uitgezocht". Alles duidt erop dat 't ding zonder gedoe onder XP zou moeten werken. Dat wordt dan wellicht een mailtje naar Sweex.
Voordat je dat doet: is Windows XP helemaal up to date: SP2 en allerlei andere nuttige / kritische updates zijn geinstalleerd?
 
Ik heb ook een vermoeden dat niet alle service packs zijn geInstaleerd. Hoe kom ik daar achter?
 
Wat de i beat betreft ben ik iets minder zeker, maar ook bij het zoeken naar dit spelertje wijst alles erop dat ook die 100% compatible, (zonder aanvullende handelingen) met XP zou moeten zijn.

Dat wijst er weer mogelijk dan weer op dat het probleem bij Windows of bij de pc's moet zitten. (zie vorige berichtje over updates van Windows?)
 
Ik heb nog wat gevonden.

Ik kom diverse verwijzingen tegen die betrekking hebben op de foutmelding die je aangaf. Er wordt dan gesproken over het updaten van het bios ivm. met plug and play. Dit zou je ook nog even in het achterhoofd kunnen houden?

Wellicht zijn de pc's(biossen) al iets ouder?

Als het mijn machines betrof dan zou ik nog niet direct een biosflash gaan uitvoeren (een biosflash is altijd riskant..............!!!) maar eerst even een mailtje naar de MP3 fabrikanten sturen. Die zullen vast wel vaker met dit XP foutmeldingenbijltje hebben gehakt. Als ook die menen dat het een kwestie is van biosflashen, tja, dan ontkom je er niet aan.
 
Ik denk dat ik dat mailtje eerst maar ens ga doen. Het blijft natuurlijk gek dat het met allebei de spelers het geval is en dat op de "oude" W98 pc van mijn zoontje het gewoon wel goed gaat.
 
Dat kan ook heel logisch zijn als je er vanuit gaat dat het probleem OF in de updates van Windows XP OF in het updaten van het plug and play bios zit.
De meegeleverde drivers voor '98 zorgen ervoor dat het ding onder '98 met eigen drivers aangestuurd wordt. Het spelertje is dan niet afhankelijk van de Windows stuurprogramma''s cq. biosversie.
 
Ik heb nog eens gegoogled met de foutmelding die ik krijg "service-installatie sectie in INF bestand ongeldig" . Ik zie dan dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik ga uiteraard proberen een mailtje naar de fabrikant te sturen (hoop dat ik antwoord krijg). Ik ben er echter van overtuigd dat het een probleem met XP is. Ik heb een map gevonden (verborgen bestande) c:\windows\inf. Ik denk dat hier het probleem ligt.
 
Het is idd. een vreemd verschijnsel, zeker ook omdat het op 2 pc's voorkomt. Ik ben erg benieuwd naar de afloop. Aan de ene kant zou je zeggen dat het aan de spelers ligt, maar aan de andere kant zou het ook weer aan Windows moeten liggen, alleen, op 2 machines??? Ik neem aan dat beide machines van een ander bouwjaar zijn?


Je hebt XP op beide machines ge-update?
We gaan de mogelijke oplossing lezen?
 
Voor Pasja: Het probleem komt op 1 PC voor en wel de mijne met XP erop. Het probleem doet zich op mijn pc met beide MP3 spelers voor. Die van mijn zoontje heeft nog W98. Hiervor bestaan drivers vor de MP3 spelers waarmee e.e.a. gewoon werkt.

Voor Lange Pier: Hoe kan ik SP2 opnieuw installeren?
 
SP2 "opnieuw" installeren zal niet nodig zijn als tijdens de 1e installatie van XP geen foutberichten zijn verschenen.
Je hebt overigens nog niet geantwoord op de vraag of Microsoft update na onderzoek van je machine nog updates adviseerde?
 
Voor Pasje: Microsoft adviseerde geen updates. Ik ga toch proberen SP2 nog eens te installeren. Zal waarschijnlijk over de "oude" heen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan