Kan vista niet instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sando60

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Ik heb windows vista geinstaleerd op een andere hardeschijf.
De boot manager doet het.
De instalatie was geslaagd.
Opnieuw opstarten ging ook goed, kom ik in het bootmenu staat daar, windows setup rollback.
Kon niet meer in vista komen.
Het daarom de hardeschijf geformateerd.

Wat kan ik er aan doen om vista wel GOED te instaleren.

:shocked: Hoi,

Ga NOOIT meer je harde schijf formateren als iets niet lukt. (Sorry, moest dit even kwijt.)

Deze fout ken ik ook niet. Probeer nu je toch hebt geformateerd een nieuwe instal. Het moet gewoon werken.

edit: Hoe groot is de harde schijf

Laatst bewerkt:
schijf1: 9.54 gb
schijf2:146 gb (ga hier vista instaleren)
schijf3:114.2 gb

Hoi !

Ik neem aan dat op 1 XP staat ?

Gewoon vanuit XP de Vista-DVD erin, kiezen voor de juiste Vista versie en de juiste partitie, en installeren.

NB.: Wel de Vista Upgrade Advisor gedraaid ?

Greetz,

Harry.

Harry gelijk een andere vraag, Ik heb XP als eerste en wil de upgrade als 2 e dat kan heb ik gelezen. Maakt hij dan gelijk een dual boot aan.

Groet Joop

Hoi !

Ja, na installatie van Vista op een andere partitie dan XP krijg je na de installatie de keuze tussen Vista of: "een ouder besturingssysteem".

Doe je niets, start je PC op in Vista.

Bootmenu te veranderen met VistaBootPro: http://www.vistabootpro.org/.

Succes,

Harry.

Ja
Bij help en onderstuning geeft ie aan dat ik 1 GB ram heb en de windows vista upgrate advisor geeft aan dat ik 512MB heb.

Wie heeft er gelijk??

Hoi !

Je kunt toch gewoon met Everest zien wat er exact aan geheugen in je PC zit ?

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Heb je misschien een USB-stick in je PC zitten, die meegeteld wordt ?

Ik heb nog geen reden gehad om de UpgradeAdvisor niet serieus te nemen.

Greetz,

Harry.

Harry Snor, toch nog een vraag. Ik ga een Windows Vista upgrade installeren op een aparte partity. Geen productcode en activereingscode invoeren. Dan de DVD Vista in de lade , lade sluiten, dan staat er bevestig dat u setup.exe wilt uitvoeren vanaf het DVD station. Dan de 2e installatie doen. Daarna Vistabootpro draaien. Maar wat bedoelen ze nu met setup.exe DVD station. Waar vind ik dat. En als ik dat weet, kan ik dan XP en Vista apart door Vistabootpro apart benaderen.
Met dat setup.exe snap ik niet.

Groet Joop.

Hoi !

Oke, je hebt een upgrade_DVD en je wilt daarmee een clean-install doen?

Da's 'n gok; clean install is mogelijk als er geen oudere Win-versie aanwezig is.
Of dat met dual boot ook lukt ?

Proberen maar: hier een goede nederlandse uitleg: http://www.xs4all.nl/~rpronk/vista.htm

Ik zou maar enter intrommelen als om een bevestiging gevraagd wordt.

Succes,

Harry.

Harry Snor . Kan ik denk je wel als Vista op de aparte partity staat ook nog mijn met mijn XP werken, die staat er dan ook nog op mijn PC op een andere partity. Als de dual boot niet werkt.Ook al heb ik Vista Boot Pro geladen. Want ik wil alleen op Vista wegwijs worden. Nog niet full time gebruiken. Alle programma 's werken nog niet goed op Vista heb ik gezien met de test van microsoft.

groet Joop

Hoi !

Als je het exact doet zoals beschreven in de link, zal dat geen enkel probleem opleveren.

Bij mij werkt het ook zo !

Greetz,

Harry.

Harry Sor, het is gelukt. XP en Vista onder dual boot. Nu moet ik alleen nog een virusscanner hebben. Op XP heb er eentje, maar nu niet voor Visa.

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Joop.

Harry Snor toch nog een vraag. Alles is prima gegaan Vista werkt goed. Kan ik nu toch gewoon activeren ?

Groet Joop

Hoi !

Mits je Vista legaal hebt aangeschaft kun je gewoon activeren !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan