kan vista niet instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rube

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Berichten
15
:(als ik windows vista 32 bit oem wil installeren vraagt hij op een gegeven moment "selecteer welke stuurprogramma's moet worden geinstaleerd"
maar ik krijg een groot wit veld met niets om te selecteren en hij kan de stuurprograma's ook niet vinden.windows zit nog in de informatie- verzamelen fase.
computer zelf samen gebouwd en helemaal schoon.
moederbord: p5q
geheugen: 2 Gb 1065mhz
sata hd : 500 gb samsung
processor: q6600

harde schijf gepartioneerd op 200gb c; en 300 gb d;
 
Je moet de driver van de SATA-controller waar je SATA-hd aan hangt, op een usb-stick zetten en tijdens de setup aangeven dat deze geladen moet worden. Dat doe je daar waar je ook moet aangeven op welke partitie Windows moeten worden geinstalleerd. Er staat daar een optie met Stuurprogramma laden o.i.d. Die moet je aan klikken en dan linken naar de driver die op je usb-stick staat.

Dat is deze:
http://drivers.softpedia.com/get/Ot...rvell-61xx-RAID-Controller-Driver-11050.shtml
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit geprobeerd maar krijg iedere keer kan geen apparaat stuurprogramma vinden.
ook heb ik al het stuurprogramma"32 bit raid/ahci driverdisk"van het mb cd rom op een floppy gezet dit werkt ook niet.

kan het ook liggen aan dat het dramm geheugen op 1066mhz staat. default was 800 moederbord kan 1200 mhz aan
 
ik heb dit geprobeerd maar krijg iedere keer kan geen apparaat stuurprogramma vinden.
ook heb ik al het stuurprogramma"32 bit raid/ahci driverdisk"van het mb cd rom op een floppy gezet dit werkt ook niet.

kan het ook liggen aan dat het dramm geheugen op 1066mhz staat. default was 800 moederbord kan 1200 mhz aan

Je moet echt alleen de DLL-files en de INF-files enzo op de floppy/USB-stick zetten. Niet het setup-bestandje.


Hangen je harddisk in RAID-mode of niet? Staat je opstart-hd wel als 1e in het BIOS?
 
Pak de bijlage uit met Winzip of Winrar. Nu heb je een mapje genaamd RAID-P5Q met hierin een mapje i386. In dit mapje zitten 4 losse files. Plaats deze op je floppy of USB-stick en link hier naartoe tijdens de Windows-setup. Ik denk dat je deze files nodig hebt namelijk.
 

Bijlagen

  • RAID-P5Q.zip
    90,8 KB · Weergaven: 38
:thumb: Melvin bedankt voor de snelle informatie ik had mijn dvd als 1e boot staan. dit heb ik nu verandert voor de hdd en hij vroeg nergens meer om en is nu aan het installeren.
soms kan een oplossing zo simpel zijn :confused:

groetjes

ps hoe sluit ik dit hoofdstuk nu af???
 
Je moet de driver van de SATA-controller waar je SATA-hd aan hangt, op een usb-stick zetten en tijdens de setup aangeven dat deze geladen moet worden. Dat doe je daar waar je ook moet aangeven op welke partitie Windows moeten worden geinstalleerd. Er staat daar een optie met Stuurprogramma laden o.i.d. Die moet je aan klikken en dan linken naar de driver die op je usb-stick staat.

Dat is deze:
http://drivers.softpedia.com/get/Ot...rvell-61xx-RAID-Controller-Driver-11050.shtml

Volgens mij hoeft dat niet voor Vista, of zit ik nou helemaal mis Muurhond?
 
Aha, oké maar dat geld dan alleen voor de nieuwe moederborden denk ik?(Chipsets)?
 
Dat geldt voor elk moederbord met 1 of meerdere SATA-controllers en waar de hd's zijn opgesteld in RAID-mode.
 
Zelfde probleem.. maar dan met HP

Hallo ik heb het zelfde probleem met de instalatie.. (W7)

Ik heb het raid bestandje geprobeerd maar hetaas geen succes...
Misschien komt komt het door de laptop..??

Ik heb een HP COMPAQ 6630S..

HELPPPP
 
Welkom mrRH050,

Het is niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn topic, daarnaast is het al een oud topic.
Wegens de leeftijd gaat er dan ook een slotje op.
Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen voor je probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan