Kan VisualBasic programma niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrickrick

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
96
Hallo.
Ik heb een simpel programmatje in elkaar geknutseld met Visual Basic. Ik heb gezien bij tutorials hoe je het kan opslaan als *.exe.
Dat heb ik gedaan. Nu staat er een programmatje dat een *.vshost.exe extensie heeft. Ik wilde het openen maar er verschijnt na 6 minuten niets.


Kan het aan me pc liggen? want ik heb vaker gehad dat programmatjes niet starten.
Ik heb een windows vista computer 32-bit en 2GB RAM.
Meer eigenschappen:
ggg.jpg



Alvast bedankt.
 
Visual Basic is iets anders dan Visual Basic for Applications, VBA is programmeren binnen Office applicaties. Verplaatst naar juiste sectie.
 
Maar ik heb geen Office (ooit perongeluk verwijderd). Ik heb de Duitse versie van Visual Basic 2008 want de Nederlandse kon ik niet vinden. Visual Studio kon ik niet downloaden want me pc is verouderd.
Wat bedoel je precies met Visual Basic for Applications? ik heb Visual Basic 2008 Express Edition.


Volgens mij weet me pc niet waarmee hij het programmatje moet openen:
openen.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met alle respect, maar jij bent de programmeur. Je zou dus op z'n minst moeten weten met welk programma je werkt. En zo te lezen werk je met Visual Basic 2008 Express Edition dus hoort je vraag in de sectie te staan waar hij nu staat.
 
In Visual Basic 2008 (Express) kun je in de instellingen van je project aangeven hoe je programma moet heten en waar deze moet worden opgeslagen.
Zonder het wijzigen van de instellingen heb je er altijd een *.vshost.exe en een *.xml bij. Waarschijnlijk ook nog een *.manifest.
Dat is dus geen virus maar wordt gegenereerd wanneer je op Build of Publish klikt.

Dat plaatje over het openen zegt niets. Je programma heeft geen pictogram als je er niet eentje aangeeft in de instellingen van je project. Volgens mij heb je nog 1 en ander te leren over Visual Basic.

Visual Basic for Applications is een programmeer omgeving die bij Microsoft Office wordt meegeleverd en is heel wat anders dan Visual Basic uit de Studio omgeving waar je nu mee werkt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan