kan Vliegtuigstand niet uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik heb een nieuwe desktop HP met Windows10 en ik slaag er maar niet in een bluetooth hoofdtelefoon in te schakelen. Ik beschik over twee dongles (König en Sitecom) maar ik krijg bluetooth niet aan de praat. Ik heb wel opgemerkt dat Vliegtuigstand is ingeschakeld. Als ik op de taakbalk op het icoontje klik kom ik terecht bij Instellingen (Netwerk en Internet),waar ik zie dat Vliegtuigstand is ingeschakeld en ik kan hem NIET uitschakelen via het verschuiven. Twee vragen:
1. Kan dit de oorzaak zijn van het Bluetooth probleem?
2. Hoe kan ik Vliegtuigstand uitschakelen?
Dit is niet het eerste probleem met Windows 10. Ik begin terug te verlangen naar XP en 8.1

Bluetooth valt inderdaad ook onder de vliegtuig modus. Dus je probleem lijkt hiermee te maken te hebben.

Is het mogelijk een schermafdruk van het instellingen scherm te maken?
Meestal is er ook een knop op het toetsenbord aanwezig om deze stand in of uit te schakelen.

Kan je aangeven wat voor soort HP desktop het is? Wellicht is er meer informatie te vinden als we wat meer specificaties hebben.

Zit er op het toetsenbord (een van de FN toetsen) misschien een mogelijkheid om die stand in of uit te schakelen?

Soms kan zoiets ook in het bios al uit staan.... dus effe checken of dat zo is.

Het gaat om een HP Pavilion Desktop 550-127nb, met Windows 10 voorgeïnstalleerd. Nog dit ter aanvulling: in de taakbalk staat ook een icoontje over de batterij (?) met als tekst "100% opgeladen". Het lijkt wel of deze desktop denkt dat hij een laptop is! Op het toetsenbord is er geen mogelijkheid om de Vliegtuigstand uit/in te schakelen. Ik heb de vast ethernet verbinding uitgeschakeld zodat de computer terug valt op de wifi verbinding. En die blijft wel werken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand om te helpen? Bij HP zeggen ze dat ik een recovery zou moeten doen!

Als zelfs HP het probleem niet kent en je een recovery adviseert, dan denk ik dat wij het ook niet (kunnen) weten. Je mag toch aannemen dat als het eerder zou zijn gebeurd, HP je wel op het juiste spoor zou hebben kunnen zetten. Recoveren lijkt dan helemaal zo'n slechte optie niet.

Zo'n recovery betekent een hoop ellende, gezien het groot aantal data en app's. ik denk dat dit probleem aan Windows10 te wijten is. Ik had eerder al een probleem waarbij de nieuwe desktop bij het afsluiten telkens weer ongevraagd opstartte. Het bleek een voikje te zijn , diep in de Instellingen van W10. Toen ik het uitvinkte was het probleem opgelost...Overigens: Vliegstand heeft toch geen nut bij een vaste pc? Daarom heb ik deze vraag onder Windows 10 geplaatst. Het is het zoveelste probleem met W10. Was ik maar bij 8.1 gebleven!

Helemaal mee eens, maar die data heb je natuurlijk ergens in een backup staan en ja, je zal een aantal programma's opnieuw moeten installeren.

Dus is de vraag: kan het niet op een andere manier? En mochten zelfs jullie het niet weten, heeft het zin dat ik de helpdesk van Microsoft contacteer? Het kan toch niet anders dan dat het probleem zich bij Windows10 situeert?

Da's ook een goed plan, maar gelet op jouw opmerking dat het niet het eerste probleem is, zou ik een recovery verreweg de voorkeur geven.

Ik verneem van iemand dat hij het probleem (Vliegtuigmodus kan niet worden uitgeschakeld) heeft opgelost door update KB 3122947. Na deze update kon de vliegtuigmodus worden uitgeschakeld en werkte de bluetooth weer. Maar ik vind die update niet in het lijstje van uitgevoerde updates. Hoe kan ik die update toch nog ophalen? Het kan natuurlijk zijn dat deze update er kwam voor de aankoop van mijn PC met voorgeïnstalleerde Windows10. Misschien is het al gebeurd?

Inmiddels is het probleem opgelost. Althans: het is niet opgelost, maar de oorzaak is gevonden. Ik had namelijk tussen het stroomnet en de desktop een UPS toestel geïnstalleerd dat bij stroomonderbreking moet zorgen voor stroomvoorziening uit een batterij. Het gaat om een toestel van het overigens voortreffelijke merk APC (type Back-UPS ES700). Telkens ik de usb kabel van UPS naar Desktop aansluit gaat de computer in vliegtuigmodus en verschijnt er in de taakbalk een batterij-icoontje zoals bij een laptop. Microsoft zegt dat de constructeur fout is, de constructeur zegt dat Windows10 fout is en zich moet aanpassen. En de consument blijkt in de kou staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan