kan volume niet tbv directe toegang openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marli5

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Zegt iemand de foutmelding 'kan volume niet tbv directe toegang openen' iets?
Ik heb de partities van mijn tweede harde schijf gewijzigd. De eerste harde schijf waar windows xp opstaat ben ik niet aangeweest.
Bij het opnieuw opstarten wil de pc 'chkdsk' uitvoeren, maar dit lukt niet en bovenstaand foutmelding wordt getoond.
Ook lukt het mij niet om een image te maken met norton ghost. (iets wat anders geen probleem is).

Suggesties?

Heb je HitmanPro geinstalleerd?

Bij mij hielp het volgende:

Heb gehoord dat er een foutje zit in spyware doctor en dat hitman pro bezig is dit deze correctie in hun programma te integreren.
Het volgende kun je doen:
Schakel Spyware doctor uit
Ga naar c:\windows\system32\drivers
verwijder het bestand ikhlayer.sys
Dit is een bestand van Spyware doctor
Start de computer opnieuw op
Voer schijfcontrole uit

Dus voordat je allerlei goocheltrucs op je eigen computer uithaald, gewoon even afwachten totdat Hitman Pro de oplossing heeft, of bovenstaande actie uitvoeren als je niet langer kunt wachten.

Je kunt ook proberen de automatische opstartcontrole voor de c-schijf uit te schakelen. Ga daartoe via Start naar Uitvoeren, typ 'cmd' en klik op OK. In het prompvenster tikt u: 'chkntfs /x c:' (zonder aanhalingstekens), gevolgd door enter. Daarna kunt u uw computer herstarten.

Ook lukt het mij niet om een image te maken met norton ghost. (iets wat anders geen probleem is).
Na Chkdsk zal waarschijnlijk een Ghost maken ook geen probleem meer zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan