kan W98-SE niet installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter cotr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cotr

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2005
wie helpt mij uit de brand?
ik heb een Plll-450 PC met een lege harde schijf,waar ik 98SE op wil zetten.ik heb een opstart disk(en in de bios staat A als eerste)via de opstartdisk heb ik de schijf geformatteerd.als ik nu opnieuw opstart en de opdracht setup geef krijg ik het volgende in beeld:

een ogenblik geduld .setup wordt geinitialiseerd.
de maximum omvang van een uitvoerbaar programma dient voor setup tenminste 442368 bytes te zijn.

wat moet ik nu doen?:(

Het betreft hier een pc waar win98 al op staat of stond is het niet?, Een veel voorkomend "probleem". Heb je een 2e partitie? Zo niet, maak er dan een aan en kopieer de win98 instalatie cd naar deze partitie. Voer setup nu uit vanaf deze partitie in plaats vanaf de cd.

W98-SE installeren

hallo confictius,

ik heb nu 2 partities gemaakt,1 primaire van 2000 Mb en een extended van 4000 Mb. als ik ze beide heb geformatteerd wat is dan mijn volgende stap?

Ehhh, eigenlijk had je de cd naar D: moeten kopieeren voordat je c: en D: formateerde. Dat was makkelijker geweest. Hoe dan ook:

Ik ga er vanuit dat je cdromspeler E: is

Opstart diskette erin en opstarten.
typ: D:

Je bent nu "in"d:
typ: copy E:/*.*

Als het goed is wordt nu de inhoud van je instal-cd gekopieerd naar je D:-schijf.

Als je pc hiermee klaar is typ je:
D:
Je bent nu "in" D:
Typ: setup

Je start setup nu vanaf je harde schijf ipv je cdrom.

Zou moeten werken

ik krijg nu dezelfde melding betreffende uivoerbaar programma enz.

Dat zou niet zo moeten zijn. Ik neem aan dat je setup draait vanaf je D: schijf en niet vanaf je cd-rom?

:confused:

Deze oplossing heeft bij mij al meerdere malen dit probleem verholpen...... Ik vrees dat mijn "zorgvuldig opgebouwde expertise" mij vanaf dit punt in de steek laat.

Vervelend. :(

ik wil je in ieder geval hartelijk bedanken dat je zoveel moeite hebt gedaan.

Mvg. Cor

Kun je in de bios niet instellen dat je van cd-rom boot? Dan heb je geen diskette meer nodig.

Vr.Gr. Egel.

Het is niet bootable in de zin van een live cd die een heel os draait. Maar het geeft je wel, na een keuzemenu, de ms-dos omgeving (prompt) van waaruit je de setup kunt uitvoeren.

Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan