kan webcam niet installeren???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yan

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2003
Hallo,
Ik heb zojuist een webcam met bijbehorende installatie cd-rom gekocht.
Na het opstarten van de cd-rom krijg ik op een gegeven moment een foutmelding: de software die u installeert voldoet niet aan de eisen van de Windows logo-test, die op compatibiliteit met Windows XP controleert.
Nu kan ik kiezen voor Toch doorgaan met installeren.
Even later krijg ik dus de melding dat het installeren mislukt is, omdat Windows het heeft onderbroken......
Kan ik iets doen?, want zonder drivers is mijn webcam dus niet bruikbaar!
Help???

is het een logitech quickcam¿

zoniet welke is het dan¿
gr. Marcel

Hoi Marcel,
Nee, het is een Canyon cn-wcam21
Gr.
Yan

Ik weet niet of je de windowsfirewall gebruikt, en sp2
dit heeft wel invloedgehad op de logitech webcams.

Van Canyon heb ik niet veel gevonden.

Toch eens proberen met de firewall uit..

gr. Marcel

Marcel,
Heb ik gerobeerd (windows firewall uitgezet) maar hetzelfde resultaat........:[

Gr. Yan

?? wat heb de firewall met dit probleem te doen dan?
je zou ff moeten gaan kijken op de site van cannon staan,
genoeg drivers op

Op de site van Canyon vond ik deze drivers. Probeer die eens?

• Sluit de cam nog even niet aan op je pc.
  • Installeer de drivers en negeer het bericht van Windows dat de drivers niet aan de eisen voldoen. (Op mijn test-pc ging dit moeiteloos)
  • Sluit de cam aan

Windows zal nieuwe hardware ontdekken en deze installeren.
Nou zou die moeten werken anders weet ik het ook niet.

Ik heb hier een canyon webcam.. Ik had hem eerst geinstalleerd en hij deed het perfect, tot mijn broer het kabeltje uit de computer had gehaald. Op msn stond er dat dingentje van webcam kopen blabla.. dus ik heb de software verwijderd van de cam en ik heb de CD-rom weer in de computer gestopt om hem te installeren. Dat was gelukt en nou steek ik het kabeltje derin. Start de computer opnieuw op + msn en nu stond er dat er geen webcam te vinden was. Waar ik het kabeltje instop daar brand ook helemaal geen lampje, wat eerst wel de hele tijd brandde maar nu dus niet, dit vind ik heel vreemd. Tussen mijn programma's staat wel de webcam. Maar als ik op msn klik op audio/video instellen, dan kan hij er geen vinden. Hoe kan dit? en wat kan ik er tegen doen?

webcam

h0oii ik heb een trust webcam van wb-1100 en ik wil hem installeren zonder cd kan jij me mischien helpen graag ??
doei doei :)
1marcel zei:
is het een logitech quickcam¿

zoniet welke is het dan¿
gr. Marcel

Beste Joyciej en ...kaatjuh..

Het lijkt mij verstandiger om niet je eigen vragen te gaan stellen in andermans topic.
Kom je niet uit je eigen probleem, volg dan een bestaand topic met eenzelfde probleem of stel zelf een vraag (knop "plaats een vraag).

Beste Yan,

Ik heb dezelfde Webcam en ook hetzelfde probleem gehad....... maar ik ben er inmiddels uit. Ik heb XP, maar heb nu de driver van win98 geïnstaleerd (op de meegeleverde CD) en dat werkt. Vraag me niet waarom, maar hij doet het!

Ik hoop dat het bij jou ook lukt.

Groeten,

Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan