Kan website niet bereiken op Mac OSX

Status
Niet open voor verdere reacties.

unknowuser

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Heey mensen van helpmij.nl
Ik heb een vraag betreft het volgende domein: http://www.AlinaBaraz.com
Het is een domein voor iemand die wilt doorbreken op YouTube. Ze is zangeres, en wil daar haar brood dus mee verdienen.
Ik heb haar aangeboden om een website te maken, maar ze kan de website niet bereiken met haar Imac. Ze komt niets eens door de herkenning van Google Analytics.
Ze gebruikt de meest recente versie van Safari, met de meest recente versie van Mac OSX. We hebben al verschillende dingen geprobeerd.
Plug-ins van wordpress verwijderen.
Wordpress volledig verwijderen.
nameservers verwijderd, en alleen nameservers toegevoegd (dus ns1.****)
nameservers verwijderd, en alleen zitten pointen op het A-domein.

De hosting is overigens 3owl.com en ik heb het .com domein gehaald bij yourhosting (wat trouwens geldrollers zijn, wat je betaald een domein, maar moet daarnaast (zonder enig zelfwetend bestaan daarvan) nog doorstuurkosten betalen a €6,- per jaar).
Dus mijn vraag is dus snel samengevat:
Hoe kan zij op haar website komen, ZONDER een andere webbrowser te downloaden? Zelf heb ik al Safari op windows geprobeerd, en kon daar gewoon mee online.

P.S: Je moet er nog wel mee rekening houden dat ik zelf alleen Nederlandse locaties heb gebruikt, m.u.v een us-proxy die het wel deed. Zij woont in Amerika, en kan wel met een us-proxy op de site komen, maar niet met een nl-proxy).

Probeer anders de DNS server te veranderen in die van Google:

8.8.8.8 en 8.8.4.4

Ok, maar zei is bang dat iedereen met een Imac in die US dezelfde problemen heeft als zij, kan dat echt zo zijn, of is dat puur persoonlijk per pc ?

Ze wilt ook persé hosting uit de US ;).

Laatst bewerkt:
Probeer maar zou ik zeggen? In dat geval ligt het aan de provider, want ik zit ook niet in Nederland ;)

Laat het het in ieder geval zo doen dat ze echt de hele url invult, dus http://www.alinabaraz.com
Dus niet overlaten aan search-engines/zoekmachines om het adres 'af te maken'.
Kijk bijv. eens naar het alinabaraz.com.net domein, daar zit van alles in, maar heeft niets te maken heeft met jouw domein.

Tijs.

Dat hebben we al gedaan, en de reden waarom het domein er nog niet tussen kan staan is dat het een paar dagen oud is ;).
Hij staat al wel op google.

Oftewel een dns 'probleem'? en dat alleen omdat een paar dagen wachten totdat het 'doorsijpelt in dns' teveel gevraagd is?

Inderdaad kan 8.8.8.8 het al resolven, dus dát instellen bij de MAC zou al genoeg zijn.

Tijs.

Hoi unknowuser,
Ik krijg hem hier (NL) vlotjes binnen.
Maar als ik de html-validator wil raadplegen (wat normaliter altijd lukt als een pagina online is), dan komt deze met een foutmelding:

• "Sorry! This document cannot be checked (...) I got the following unexpected response when trying to retrieve <http://www.alinabaraz.com/>: 503 Service Unavailable"
  • Zie hier.
    (opvragen met en zonder www ervoor: zelfde resultaat)
Ook het ontwikkelgereedschap van Chrome komt met deze 503 boodschap:

ab-chrome.png

=======
Dat de pagina toch tevoorschijn komt, lijkt 'm te zitten in de error-page waarnaar door Wordpress wordt overgeschakeld: die is kennelijk identiek aan de homepage.
Zet ik de pagina ongewijzigd bij mij op de server, dan komt deze wel ogenblikkelijk door de html-validator heen:
En als ik in de Firefox Developer Toolbar de pagina-informatie opvraag, komt er:
  • Adres: http://www.alinabaraz.com/404.html - Aha! :rolleyes:
  • In de response header staat trouwens dat de server heet: "hosting" (en niet Apache of iets anders voor mij herkenbaars).
Is hier iets merkwaardigs aan de hand, of is dit één van de verschijnselen die hierboven staan?
=======

Hoe het ook zij, er zitten 11 html-errors in de pagina, en dat is nooit bevorderlijk voor de prestatie. ;)
Zou ik er even uit halen.

Veder schrok ik een beetje van Google-bare tekst op de pagina. Er is in de pagina-structuur wel een <h1>, maar dat is de enige kop (zonder de naam en zonder "official website"):

ab-outline.png

De Google-bot ziet verder hetzelfde als wat een pure tekst-browser uit de pagina optekent, en dat is dit:

ab-in-lynx.png

• Oftewel: geen naam te zien (die zit alleen in het img dat Google niet kan zien, terwijl een alt="..." ontbreekt), en nergens is uit op te maken waar de pagina over gaat!
  • En er zijn tabs, maar waar die toe leiden, blijft in het duister.
Nu is de site weliswaar pas op 3% van z'n vermogen, maar ik zou in elk geval de <h1> tot hidden text maken met de naam en het official er in. Ook een <meta> met description is gauw gemaakt. En de <title> mag van mij het official terug krijgen (zat volgens de Google-cache wel in een oudere versie).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ja, de metadata enz. moet ik nog invoeren. Ik wil het SEO-gebeuren voor het laatste bewaren, zodat nog zo min mogelijk bezoekersop de site kunnen.
Zoals ik al zei: ik heb het domein van yourhosting, maar daar moet je nog 6 euro betalen aan kosten voor het parkeren/doorsturen (is zojuist betaald). Mijn hosting is van 3owl.com, dat is gratis hosting, maar ik heb er ook al eerder websites op gedraait die het wel gewoon 100 % deden. Ik blijf het zelf een apart iets wezen. Het ligt ook niet aan wordpress, aangezien ze ook niet op de site kon toen de site 'clean' was.

Je had het zelf over DNS problemen. Er is al de tip gegeven om vaste DNS servers in te stellen op MAC OSX (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Is dat al gebeurd/getest?

Tijs.

Ik heb het aan haar doorgegeven, maar heeft het bericht nog niet beantwoord. Ik zal dat testen, zodra ze mijn teamviewer-verzoek accepteert ;).

Klopt dit wel ??

Klopt dit trouwens allemaal:
yourhost.jpg

31.170.166.146 is het IP waarmee ik mijn hosting en mijn domein mee moest verbinden (aldus 3owl.com).

Nog een notitie. Een vriend van mij heeft een macbook en kon de website, met safari, gewoon openen. Wordt toch wel raarder en raarder. :p

Als je zegt het wordt "raarder en raarder" dan vraag ik me af of je de reactie van csshunter en dnties wel heb gelezen.

ThemeFuse Maintenance Mode WordPress Plugin
This is a coming soon plugin that disables access to your site and enables you to inform your users when your new website is going to be live while you are working on building it.
(bron)
Het lijkt er erg op, dat deze plug-in wat al te voortvarend werkt. :confused:
Want bij uitproberen van:
... geeft het Chrome ontwikkelaars hulpprogramma (tabje Network) steeds aan: "Status: 503. - Service unavailable."
De normale ingangen zijn dus allemaal geblokkeerd (zie ook hier).
Er vindt door de plug-in kennelijk een omleiding plaats naar een aangepaste 503-pagina, maar hoe en of dat altijd goed gaat valt van buiten af niet te zien: dat zit in het Wordpress-CMS.

NB-1:
Heb je deze al gezien?

NB-2:
In de readme.txt van de ThemeFuse Maintenance Mode WordPress Plugin wordt een link gegeven naar een demo: "View live demo now!". Maar de demo is uit de lucht gehaald: bij die link is niets te zien.

Laatst bewerkt:
De website was ook al niet toegankelijk voor haar toen ze op de verse installatie wou inloggen. Ik wacht wel tot me loon binnen is, en koop dan wel gelijk goede hosting bij Versio. Misschien dat het probleem bij 3owl.com ligt.
Maar alvast bedankt CSShunter, dnties en de rest :). Als ik de hosting besteld heb laat ik wel een reactie achter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan